חדשות הארץמבזקים

רב הקהילה היהודית בארגנטינה הותקף באכזריות בביתו, מצבו קשה

הרב הראשי של הקהילה היהודית בארגנטינה, גבריאל דוידוביץ' הותקף אמש (שני) באכזריות על ידי אלמונים שפרצו לביתו שבבואנוס איירס.

התוקפים, נכנסו אל ביתו של הרב סמוך לשעה 02:00 בלילה (שעון מקומי), תקפו אותו ופצעו אותו קשה. הם קשרו את רעייתו, קיללו אותם ולאחר ששדדו כסף וחפצים יקרי ערך הם נמלטו מהמקום. הרב פונה למרכז רפואי בעיר במצב קשה ושם הוא אושפז.

בארגון הקהילה היהודית בארגנטינה AMIA הגיבו בזעזוע עמוק למקרה וגינו את התקיפה. בארגון אמרו כי התוקפים שפרצו לביתו צעקו לרב, "אנחנו יודעים שאתה הרב של הקהילה היהודית בארגנטינה". הארגון ביקש מהרשויות לפעול באופן מידי על מנת לשים את היד על הפושעים ולספק בהקדם את תוצאות חקירת האירוע הקשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרב דוידוביץ' הוא רבה של הקהילה היהודית בארגנטינה משנת 2013.

הרב גבריאל דוידוביץ'. צילום: AMIA

שר הביטחון לשעבר יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לתקיפתו של הרב גבריאל דוידוביץ' ואמר כי "כאשר גל האנטישמיות שוטף את העולם, יהודי התפוצות צריכים לזכור, כי הבית הלאומי היחיד ליהודים הוא מדינת ישראל. תקיפתו של הרב גבריאל דוידוביץ', הרב הראשי של ארגנטינה, מזכיר את הימים האפלים ביותר בהיסטוריה היהודית. אני מאחל החלמה מהירה לרב ולרעייתו וקורא שוב ליהודים בתפוצות לעלות לישראל. פה זה הבית שלכם!"

יו"ר העבודה, אבי גבאי אמר בתגובה לתקיפת הרב: "אנחנו אתכם במאבק באנטישמיות, בכל מקום שבו ינסו החשוכים לפגוע בנו. האנטישמיות האלימה מרימה ראש. איחולי החלמה לרב הראשי של ארגנטינה, גבריאל דוידוביץ' וחיבוק לחברי הקהילה. אנחנו יחד אתכם במאבק באנטישמיות, באגרנטינה, בצרפת או בכל מקום אחר שבו ינסו החשוכים לפגוע בנו."

‏ח״כ עמיר פרץ ממפלגת העבודה התייחס לאירוע וציין כי הוא מזועזע מתקיפת הרב ואשתו ומאחל להם החלמה מהירה, "‏אין זה משנה מה הרקע. הרמת הראש של האנטישמיות בארגנטינה ובעולם היא בלתי נסבלת. ‏על הממשלה לדרוש מהרשויות בארגנטינה לפעול במהירות ובנחרצות. עלינו לעשות הכל להבטיח את שלומם של יהודים בכל מקום בעולם."

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, אמר בתגובה לתקיפת רב הקהילה היהודית בארגנטינה: "שולח בבוקר קשה זה איחולי החלמה לרב דוידוביץ', רב הקהילה היהודית בארגנטינה ורעייתו שהוכו באכזריות בביתם. בזבל האנושי שמקורו ומניעיו בשנאת יהודים חובה להילחם עד חורמה. הסוכנות היהודית יחד עם הממשלה וארגונים יהודיים נוביל מאמץ בינלאומי למלחמה בנגע הנורא המרים ראש בצורה מדאיגה ביותר."

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן אמר בתגובה לתקיפת רבה של הקהילה היהודית בארגנטינה כי "תקיפת הרב דוידוביץ' מזעזעת את הלב ואמורה להדליק נורות אזהרה אדומות לכולנו על הסכנה הגדולה שבאנטישמיות העולמית. מדינת ישראל צריכה לפעול יחד עם ידידותיה בעולם שלא יישנו מקרים כאלו. שולח מכאן איחולי החלמה לרב דוידוביץ' ולאשתו – רפואה קרובה לבוא!"

ח"כ סתיו שפיר הגיבה לתקיפה הקשה בארגנטינה ואמרה כי "‏מזעזע לשמוע על התקיפה המחרידה שעברו הרב דוידוביץ' ואשתו בארגנטינה. האנטישמיות מגלה פעם אחר פעם את פרצופה המחליא, ואנחנו מוכרחים להילחם בה בכל מקום, עד שתיעלם מהעולם. מאחלת לרב דוידוביץ' שיקום מהיר ובריאות"

Back to top button