חדשות הארץטכנולוגיהמבזקים

"זהו רגע של גאווה עצומה": מה ביקש ראש הממשלה לשגר לירח?

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה השתתפו הלילה (שישי) באירוע הצפייה של שיגור החללית הישראלית הראשונה לירח "בראשית", בחדר הבקרה של התעשייה האווירית ביהוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפני השיגור כי "בערב הזה אני מבקש קודם כל לזכור את אילן רמון, את רונה ואת אסף. זו עדות לגבורה ישראלית ולדבר מופלא שמתרחש כאן. זהו צעד גדול לישראל, אבל צעד ענק לטכנולוגיה הישראלית."

"אמרתי לפני כמה שעות שמדינת ישראל היא כוח עולמי עולה ועולה, עד הירח. זהו הישג כביר וזה מרגש מאוד. זה מראה למה אנחנו מסוגלים, בזכות אנשים שנמצאים כאן, ואנשים שנמצאים כאן מאחוריי (בחדר הבקרה). המדענים, המהנדסים, הפיזיקאים, המתמטיקאים, המנהלים והתורמים. מוריס, תודה לך, ותודה לכל היזמים, לכל מי שבאו עם הרעיון המסעיר הזה. אנחנו החלטנו לסייע, משרד המדע. אני לא מתיימר להגיד שאת חלק הארי אנחנו נתנו, אבל אני חייב להגיד לך שכל עם ישראל מתייצב פה מאחוריכם, באמונה גדולה ובהתלהבות ענקית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אני ביקשתי להעלות תנ"ך, דגל ישראל, והכתובת "עם ישראל חי" על הירח. אמרו לי: 'זה בסדר, זה כבר טופל'. זה דבר שאפשר היה רק לחלום עליו.

אנחנו מדינה קטנה אבל ענקית. ענקית ביוזמה, ענקית בכושר העשייה שלה, ענקית בהישגים. יש ארבע מדינות ששיגרו חללית לירח. אחת מהן גדולה מאיתנו פי 800, אחת מהן גדולה מאיתנו פי 500, ואחת קצת פחות. אנחנו מדינה קטנה-ענקית, ומה שיש פה זו רק עדות להתחלה. זו רק ההתחלה. אני מקווה שאתם כבר מתכננים את החללית למאדים. החללית המאוישת או הלא-מאוישת, זה פחות חשוב. אבל זה רק מראה מי זה העם שלנו, מה זה העם שלנו, עם שורשים עמוקים-עמוקים במורשת שלנו, ועם השאיפה לעלות מעלה-מעלה.

אנחנו רואים את זה בכל תחום, אנחנו רואים איך אנחנו פורצים למרחב. אני רוצה פשוט לומר לכם: כל הכבוד. אנחנו מתפללים להצלחה, אבל גם עצם הניסיון זו הצלחה כבירה. אני רוצה להתחיל לספור יחד אתכם". אמר ראש הממשלה.

בתום השיגור אמר נתניהו כי "כל אחד מכם יזכור כמוני את הרגע הזה, כי להיות ראשון זה פעם בחיים. הדלק האמיתי של החללית זה החוצפה הישראלית והגאוניות הישראלית. יש פה הרבה אנשים חצופים וגאונים, וכל הכבוד לכם. אנחנו פשוט נרגשים, ועכשיו אני יודע מה אני צריך לעשות בשישים הימים הבאים.

זה רגע של גאווה עצומה. זה נכון שיחד עם סין, רוסיה וארה"ב אנחנו מהווים בערך שליש מאוכלוסיית העולם, אבל התרומה שלנו היא עצומה בלי קשר לקוטן שלנו. אנחנו ענקים.

מה שאני רואה פה בתעשייה האווירית, יחד עם SpaceIL, יחד עם היזמים והמובילים של הפרויקט, יחד איתך מוריס, זה רוח והתלהבות בלתי רגילות.

מה שיש פה זה הרבה מעבר לכסף, אני חושב שאפילו הרבה יותר מטכנולוגיה. יש פה השראה גדולה, ויש פה תעוזה גדולה, ועד לרגע זה יש פה הצלחה גדולה. אז אנחנו מסתכלים על השעון, עוד שישים יום בערך. ב-11 באפריל אנחנו ניפגש, ואני מקווה שנוכל לחגוג את הנחיתה בשלום של "בראשית".

עם ישראל חי".

צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

תגובה אחת

  1. הציבור הנאור חש עלבון צורב כשאתם מספרים שראש הממשלה המושחת ורעייתו צופים בשיגור ועוד הוסיף חטא על פשע כשהוא ממשיך להשמיץ ולטנף על התיקשורת והציבור משמאל.
    דינו יהיה בקלפי!
    הציבור נקעה נפשו מממך ומהשחיתות של סביבתך!
    מושחתים המנסים לנחס לעצמם כתר לא להם!
    ולהפיק לעצמם רווח בחירות ניפשע!
    בושה וחרפה!

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח