חדשות הארץמבזקים

שוטרים על ארבע: 12 כלבים שהובאו מצ'כיה מצטרפים למשטרה

12 כלבים חדשים נחתו בישראל הישר לשורות משטרת ישראל. 12 הכלבים החדשים, עברו עד כה את שלב האילוף הבסיסי וכעת יעברו הכשרה מקצועית בת חצי שנה במגוון משימות משטרתיות מיוחדות. בסיומה של ההכשרה, ישולבו בפעילות המבצעית יחד עם 220 הכלבים המשרתים ביחידות המשטרה.

אמש (רביעי) נחתו בישראל הכלבים החדשים שהגיעו הישר מצ'כיה. הכלבים החדשים של משטרת ישראל מסוג לברדור, רועה גרמני ורועה בלגי, ישולבו בעיקר בפעילות מבצעית ומודיעינית, לאיתור אמצעי לחימה, סמים, כסף וכיו״ב.

הליך המיון ובחירת הכלבים מבין עשרות, התבצע ע"י משלחת מקצועית של משטרת ישראל, שכללה את קצין הכלבנים הארצי, כלבנים בכירים ומדריכים והווטרינרית של מדור מפעילי בע"ח באגף השיטור של משטרת ישראל, אשר בחנו את כשירותם, רמת בריאותם וכן תכונות התנהגות ייחודיות המותאמות למשימות של משטרת ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

הצוות המשטרתי הגדיר מראש את אופי הכלבים הנדרש למשטרת ישראל, על מנת לצמצם את הליך המיון בצ'כיה ממאות כלבים לעשרות בודדות, בדגש על כלבים בעלי כושר התמדה הממשיכים בפעילות החיפוש עד מציאה ובעלי רמת משמעת גבוהה.

במשטרת ישראל משרתים כלבים במשימות שיטור, חיפוש נעדרים ולחימה בנגע הסמים ואמצעי הלחימה הבלתי חוקיים. בעלי החיים בכלל והכלבים בפרט, מהווים מכפיל כח משמעותי עבור המשטרה ללחימה בפשיעה החמורה ובטרור.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

היתרונות המרכזיים בכלבים אלו שנכנסים לשירות במשטרה לאחר המיון וההכשרה, טמונה בראש ובראשונה בכישוריהם ובתכונותיהם ובחיבור המיוחד שנוצר עם נוהג הכלב. הכלבים מאפשרים לשוטרים וללוחמים, לבצע את המשימות השונות המוטלות לפתחם בצורה אפקטיבית יותר, בטוחה יותר ומדוייקת יותר, ובכך למגר פשיעה, להיאבק בטרור, להציל חיי אדם ולהעניק שירותי משטרה טובים יותר עבור אזרחי ישראל.

צילום: דוברות המשטרה

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button