חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

רגע לפני סגירת הרשימות: סוכם על איחוד בין בני גנץ ליאיר לפיד

שעות ספורות לפני סגירת הרשימות לכנסת ה-21 ואחרי דיונים מרתוניים אל תוך הלילה יצאה הבוקר (חמישי) הבשורה לאזרחי ישראל – חוסן לישראל-תל"ם ויש עתיד יקימו רשימה מאוחדת.

בהודעתם הבוקר של יו"ר חוסן לישראל ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נמסר כי "תוך אחריות לאומית, החליטו בני גנץ, יאיר לפיד ובוגי יעלון על הקמת רשימה מאוחדת אשר תהווה את מפלגת השלטון החדשה של ישראל. מפלגת השלטון החדשה תעמיד נבחרת מנהיגים בטחונית וחברתית חדשה שתבטיח את בטחון המדינה, ותחבר מחדש את חלקי העם ואת החברה הישראלית המשוסעת."

"סוכם על ריצה משותפת לראשות הממשלה בהסכם רוטציה. בני גנץ יהיה הראשון בהסכם ויאיר לפיד יחליפו לאחר כשנתיים וחצי . מתוך הכרה בחשיבות הרגע והמשימה הלאומית החליט גם רא"ל גבי אשכנזי להצטרף למפלגה החדשה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ברשימה המאוחדת ממוקם כאמור בני גנץ במקום הראשון, יאיר לפיד במקום השני, בוגי יעלון במקום השלישי וגבי אשכנזי במקום הרביעי. על פי ההסכם הרשימה תכלול מספר שווה של מעומדים מרשימת חוסן לישראל ויש עתיד אשר ישולבו עם המועמדים של מפלגת תל"ם בראשותו של בוגי יעלון.

ראשי המפלגה ימסרו הודעה מיוחדת בהמשך היום.

תמונת האיחוד. גנץ, יאיר, בוגי ואשכנזי.

החיבור גנץ-לפיד-יעלון-אשכנזי גרר תגובות נרחבות מימין ומשמאל, יש שברכו על המהלך ויש שפחות מתרשמים.

בעקבות איחוד גנץ-לפיד, אלדד יניב הודיע כי הוא פורש מהמירוץ "גנץ-לפיד-אשכנזי-בוגי: צאתכם לשלום" כתב אלדד בהודעתו והוסיף, "הוא יעשה הכל כדי לסיים עם 61. ליכוד. חרדים. ימין. המתנחלים והחרדים יקבלו פסקת התגברות למנוע גיוס וגיור ולהשתולל בשטחים בלי בג״צ. והוא יקבל חוק צרפתי ושחרור מהכלא. נלחמנו שנתיים ברחובות וניצחנו. יש כתבי אישום. עכשיו האחריות שלכם להלחם ולנצח אותו בבחירות".

במפלגת ש"ס אמרו בתגובה לחיבור בין גנץ ולפיד כי "החיבור הזה מסוכן ליהדות. גנץ שתומך בנישואים אזרחיים ותחבורה בשבת חבר ללפיד ששנאתו ליהדות ולדתיים היא אומנתו. הזהות היהודית במדינת ישראל בסכנה ואנחנו ניאבק בכל כוחנו למנוע מהם להקים ממשלה. ש״ס תומכת בבנימין נתניהו לראשות הממשלה והצבעה לש״ס תבטיח הקמת ממשלת ימין ושמירה על המסורת היהודית והזהות היהודית של מדינת ישראל".

ח"כ עמיר פרץ התייחס לאיחוד ואמר כי "אחרי ליל בלהות בעקבות איחוד גזעני-כהניסטי בימין הקיצוני, הציבור שרוצה שינוי התעורר למציאות חדשה וחשובה. איחוד הכוחות המתונים בהובלתו של גנץ הוא צעד חשוב להחלפת השלטון בישראל. יחד עם זאת, כדי להחליף את דרכה של הממשלה האחרונה חייבים עבודה חזקה. לממשלה שתהיה מחויבת לשלום ולצדק חברתי – חייבים להצביע אמת."

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג התייחסה לאיחוד ואמרה כי "לאור האיחוד במרכז זה הזמן לאיחוד בשמאל כדי להקים ממשלת שמאל-מרכז. מרצ תהפוך כל אבן על מנת שזה יקרה. יש לנו 12 שעות ואנחנו מזמינים את אבי גבאי לשולחן הדיונים באופן מידי."

ח"כ איציק שמולי, יו"ר סיעת העבודה התייחס אף הוא לאיחוד ואמר כי "החיבור בין גנץ ללפיד מבורך מפני שהוא מקדם את הסיכוי ליצירת גוש חוסם לנתניהו בתמיכת הכהניסטים. ‏אבל כמו במקרה של ״קדימה״ אז- כך גם עכשיו, יש הכרח קריטי במפלגת העבודה כמה שיותר חזקה וגדולה שתוכל לכוון את הסופרמרקט האידיאולוגי שנוצר שם וכדי למקסם את הסיכוי למהפך. מפלגת העבודה מציגה את הנבחרת האיכותית והמגוונת ביותר עם מחויבות אמיתית לדרך ואני בטוח שהציבור ייתן בנו גם הפעם את אמונו"

יו"ר האופוזיציה יחימוביץ, אמרה על האיחוד בין גנץ ללפיד כי "הפוליטיקה הישראלית טרם ראתה מפלגה מטושטשת חסרת אידיאולוגיה כזאת. יצור כלאיים עמום שנוצק ונוסד במשרדי פרסום.* מה עמדתם בסוגיית שתי המדינות? הם סוציאל דמוקרטים או קפיטליסטים? האם ישבו עם נתניהו? מפלגת העבודה זוהרת לעומתם באור יקרות, עם אנשים שיש להם דעה, דרך, ודעות אמיתיות שאנחנו מיישמים ונאבקים עליהן. אני קוראת לכל האזרחים שוחרי השלום, הדמוקרטיה והצדק החברתי לתת לה את קולם ולחזקה"

במפלגת ישראל ביתנו אמרו בתגובה לאיחוד, "מהבוקר יש לנו מצד אחד מפלגת שמאל עמוסת גנרלים, מפלגת 'סידור עבודה', ללא שום סדר יום אמיתי, אידיאולוגיה ודאגה לאזרח הפשוט ומצד שני גוש ימין עמוס בגורמים דתיים קיצוניים. רק ישראל ביתנו חזקה בממשלת הימין הבאה תוכל לטפל בנושאים של דת ומדינה, עלייה וקליטה ולמנוע את התפשטות והתחזקות הכפיה הדתית."

בליכוד הגיבו לאיחוד ואמרו כי "הבחירה ברורה: זו או ממשלת שמאל של לפיד-גנץ בתמיכת גוש חוסם של המפלגות הערביות, או ממשלת ימין בראשות נתניהו." בציוץ בטוויטר נכתב על רקע תמונתו של גנץ, "לועג לנתניהו ששירת בסיירת מטכ"ל. חותם רוטציה עם כתב במחנה"

Back to top button