חדשות הארץמבזקים

מזהמים ומשלמים: הוטל עיצום כספי על מפעל במפרץ חיפה

המשרד להגנת הסביבה הטיל על מפעל "עמיר דגן מכון תערובת", עיצום כספי בסך 2,108,870 שקל, בגין הפרות שונות שהובילו לתוספת פליטות של מזהמי אוויר.

המפעל, הממוקם בקריית חיים במפרץ חיפה, מייצר תערובות מזון לבעלי-חיים. במסגרת בדיקות פתע וסיורים שערך מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה התגלו הפרות שונות, אשר יש בהן כדי לגרום לתוספת פליטות של מזהמי אוויר וחלקיקים נשימים המסוכנים לבריאות הציבור, ולמטרדי ריח. לאור זאת, החל המשרד להגנת הסביבה בהליך אכיפה שבסיומו הוטל העיצום הכספי.

מניעת זיהום אוויר בכלל ובמפרץ חיפה בפרט עומדת בראש סדר העדיפויות של המשרד, ומפעל עמיר דגן, שהוא בעל פוטנציאל להשפעה ניכרת על הסביבה, נדרש למלא בקפדנות אחר הוראות היתר הפליטה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בבדיקות הפתע והסיורים נמצא כי לא בוצעה סגירת תאי האחסון, וכן לא הותקנו אמצעי איסוף וניתוב של הפליטות ממערך האחסון בבורות קבלה, כנדרש על-ידי המשרד. בנוסף, נמצאה הפרה מתמשכת בהתאמת הארובות לנוהל הדיגום של המשרד, אשר פגעה ביכולת לבצע דיגום בהתאם להיתר הפליטה ולערוך פיקוח יעיל על פליטות המזהמים.

יצוין, כי הסכום המקורי של העיצום הכספי היה 2.7 מיליון שקל והוא הופחת לכ-2.1 מיליון שקל בהתאם להוראות חוק אוויר נקי (תקנות הפחתה).

חזית המפעל. צילום: המשרד להגנת הסביבה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח