חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

יו"ר התנועה ציפי לבני פורשת מהחיים הפוליטיים

יו"ר התנועה ציפי לבני הודיעה לפני זמן קצר (שני) על פרישתה מהחיים מהחיים הפוליטיים. "האמנתי שכל מי שמאמין בדרך שלנו צריך להתאחד ולהתייצב סביב דרך אחת, ליצור מהפך. זה לא קרה. אני שמה את עצמי היום בצד ומודיעה שהתנועה לא תתמודד בבחירות הקרובות. יש בי הכוח הפנימי להיאבק, אבל אין לנו כוח פוליטי להמשיך לבד. אני לא אסלח לעצמי אם הקולות יתבזבזו" אמרה לבני היום בבית סוקולוב בתל אביב.

ח"כ איל בן ראובן (התנועה) אמר כי "פרישתה של התנועה בראשות ציפי לבני היא מכה קשה לחברה ולמדינת ישראל." והוסיף, "אני, כאלוף ולוחם בשלוש מלחמות ישראל האחרונות והיום לוחם לשלום, אומר: מפלגת התנועה היא הקול היחידי שמדבר ברור על אושיות הדמוקרטיה, על חזרה למסלול המדינה היהודית דמוקרטית, על עצמאות וחיזוק שומרי הסף. אנחנו היחידים שמדברים ברור על היפרדות כנקודת הכרח קיומית שאינה מותנית בפלסטינים, לקראת הסדרים עתידיים. היפרדות שנובעת מצורך בטחוני ומצורך חברתי ישראלי עמוק."

עוד אמר, "לצערי, משחקי האגו של כלל שחקני המרכז והשמאל ושיקולים מוטעים, נמצאים גבוה מעל מסרי האחדות וכיווני הפעולה הנכונים. היעלמות התנועה בשלב זה היא חור שחור במפת הפוליטיקה הישראלית. מפלגת התנועה הפסידה בקרב, אבל אנחנו במערכה על מדינת ישראל. אין לנו את הפריבילגיה לוותר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ איתן כבל אמר בתגובה להודעת פרישתה של ח"כ ציפי לבני: "ציפי לבני תחסר בנוף הפוליטי בישראל. היא אולי הקול האחרון והברור שמדבר כיום על שלום ומו״מ עם הפלסטינים מתוך דאגתה הכנה לשלמותה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית. ציפי הייתה שותפת אמת במחנה הציוני שהגיע להישג של 24 מנדטים בבחירות הקודמות ופרישתה היא אובדן גדול לכנסת ולמחנה השלום."

ח"כ עמיר פרץ התייחס לפרישתה של לבני ואמר כי "עזיבתה של ציפי לבני היא אבידה למחנה הדמוקרטי בישראל. פעלנו יחד בזירות רבות ובכל המצבים היא העמידה בראש סדר העדיפויות את המאבק למען השלום כדי לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית. ‏⁦ציפי, אני מאחל לך בהצלחה ומשוכנע כי תמצאי את הדרך לתרום למען עתידה של מדינת ישראל."

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה על פרישתה של לבני: "לבני היתה נקודת אור בכנסת חשוכה וגזענית ועמדה לצדנו במאבק על הדמוקרטיה הישראלית, נגד חוק הלאום ובעד הקהילה הגאה. מוערכת במיוחד הדרך שעשתה מהימין העמוק לאחד הקולות המובהקים בעד השלום והדמוקרטיה ונגד ההסתה גם כשאחרים התקרנפו ושתקו. אין ספק שהיא תחסר בכנסת הבאה, אני בטוחה שעוד נכונו לה עלילות".

ראש האופוזיציה ציפי לבני (צילום מסך INSS)

תגובה אחת

Back to top button