צרכנות

פיתוח תוכנה/ חברת ux

חווית המשתמש מהווה את אחד הדברים החשובים ביותר בעולם פיתוח תוכנה. כל מתכנת וכל מעצב יודע שעליו לבצע אפיון חווית משתמש על מנת לקבל תוצר סופי איכותי ושימושי עבור הגולשים. מכיוון שלחוויית משתמש יש ערך וחשיבות רבה, הרי שיש לאפיין אותה בצורה הטובה ביותר, על ידי אנשי מקצוע הנכונים והרלוונטיים לתחום זה. בעולם עיצוב חווית המשתמש, ישנם שני מושגים מרכזיים אשר קרויים: ux ui. על מנת לאפיין את חווית המשתמש בכל תוכנה בצורה הטובה ביותר, יש צורך להכיר את המושגים הללו ולהבין מה כל אחד מהם אומר.

עיצוב חוויית משתמש ux לתוכנות ואתרים- מדוע זה חשוב?

מטרתן של התוכנות ואתרי האינטרנט אשר נבנים כיום עבור עסקים שונים היא לגרום לגולשים השונים לבחור דווקא בעסק על פני מתחריו ולהימנות בסופו של דבר על לקוחותיו של העסק. על מנת לגרום לגולש לבחור דווקא בעסק כזה על פני עסק מתחרה, יש צורך לגרום לכך שהאתר של העסק יהיה אתר נוח ונעים לשימוש עבור הגולש אשר נכנס אליו. גולש אשר האתר העסקי שהוא נכנס אליו לא יהיה פרקטי עבורו לגלישה ויספק לו את חווית הגלישה הטובה ביותר בו, ינטוש מהר מאוד את האתר ויחפש אתר של עסק אחר, שיעניק לו מענה ראוי יותר בתחום חווית הגלישה.  אתר אשר לא עובר אפיון חווית משתמש ראוי, הוא אתר אשר לא יגרום לגולש בו לרצות לבצע פעולה כלשהי בו, ליצור אינטראקציה עם העסק או לבחור דווקא במוצרי העסק או שירותיו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ממשק ui

אתרים או תוכנות חייבים שהממשק שלהם יהיה מאופיין בצורה הטובה ביותר. חברת ux

אחראית לתוצאה המיטבית. ממשק אשר לא מובן מספיק לגולש, לא מאופיין כרגיל או שמנסה להערים כביכול באופן כלשהו על הגולש, יגרום לכך שאחוזי הנטישה של הגולשים יהיו גבוהים. חשוב מאוד לדעת שאחוזי הנטישה של הגולשים איננו יהיה גבוה מכיוון שהמוצר לא מספיק טוב, אלא פשוט בגלל שהגולש איננו מבין בדיוק מה עליו לעשות באתר. כאשר הגולש מסתבך ולא מצליח למצוא את מבוקשו באתר כזה או אחר בצורה קלה או פשוטה, הוא יעדיף לבחור באתר של עסק מתחרה אשר רלוונטי ושימושי יותר עבורו.

כיצד יוצרים ממשק ידידותי למשתמש

מכיוון שחווית המשתמש באתר או בתוכנה היא הדבר הבסיסי והרלוונטי ביותר לצורך הצלתם, הרי שחשוב מאוד ליצור אותה בצורה הנכונה. כך למשל, אם אתם מעוניינים ליצור טופס צור קשר ואתם תוהים כיצד הוא יכול להיות קשור לחוויית המשתמש באתר שלכם, הרי שיהיה הבדל בין כמות משאירי הפרטים בטופס המכיל בו מספר פרטים בסיסיים על המשתמשים לבין טופס המכיל בו כמות משמעותית של שאלות. כלומר, על אף שעבורכם רלוונטי מאוד לקבל את כל הפרטים על המשתמש באתר, הרי שעבור גולש המגיע לאתר מדובר בטרחה גדולה יותר ולכן הוא יעדיף לדלג על מילוי הפרטים. לעומת זאת, בטופס המכיל רק כמות מועטה של פרטים שיש למלא, יש סיכוי טוב יותר שגולשים רבים יותר ישאירו את הפרטים שלהם.

לאפיון חווית משתמש יש ערך וחשיבות רבה ולכן, יש צורך לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר הן לצורך אפיון חווית משתמש בתוכנה או באתר והן לצורך יישומה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח