כלכלהמבזקים

עיריית ת"א-יפו: נפתחה ההרשמה להגרלת יחידות דיור ברות השגה

עיריית תל אביב-יפו ממשיכה להוביל את תחום דיור בר ההשגה בישראל ופתחה היום (ראשון) את ההרשמה להגרלת 84 יחידות דיור ברות השגה.

במסגרת ההרשמה יוצעו יחידות דיור להשכרה במחירים מוזלים בחמישה מיזמי נדל"ן – בפרויקט "WE", בשכונת גני שפירא, ביד אליהו, ביסוד המעלה ובפרויקט מידטאון. הזוכים יזכו לחוזי שכירות יציבים למשך שלוש שנים, עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות. כלל הזכיות כפופות לחתימת המתמודדים מול היזמים ובעמידה בקריטריונים שקבעה מועצת העירייה.

חברת "עזרה ובצרון" המשמשת כזרוע הביצועית של עיריית תל אביב-יפו בתחום הבינוי הציבורי וכן מובילה את תחום ההתחדשות העירונית בעיר, אמונה על ניהול הפרויקטים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההרשמה תתקיים בתאריכים 17/2/19 – 7/4/19 וההגרלה תתקיים ב-14 באפריל 2019.

לאחר ההגרלה תתבצע בדיקת זכאות למועמדים והתקדמות עם הזכאים לבחירת דירה, לפי סדר עלייתם בהגרלה.

לפרטים מלאים על הפרויקטים ורשימת תנאי הזכאות המלאה: tlv4less.co.il

 

הפרויקטים המשתתפים:

• פרויקט WE – מתחם עירוני חדש הסמוך לדרך השלום ולמגדלי עזריאלי (רחוב מנחם בגין 150), כולל 10 יחידות דיור בנות 2-3 חדרים. עלות שכירות חודשית בפרויקט תעמוד על כ- 4,300 ₪ לדירת 2 חדרים וכ- 5,000 ₪ לדירת 3 חדרים.

הדמיה: באדיבות קבוצת סופרין
הדמיה: באדיבות קבוצת סופרין

• פרויקט גני שפירא – הוקם בשנת 2013 באמצעות חברת "עזרה ובצרון" ובמימון עיריית תל אביב-יפו באופן ייעודי לדיור בר השגה והביא להתחדשות של השכונה הדרומית. במהלך קיץ 2019 יוקצו בפרויקט 53 יחידות דיור בנות 3-5 חדרים לדיירים חדשים.
השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על 3,500 ₪ לדירת 3 חדרים, 3,900 לדירת 4 חדרים, 3,700-3,900 ₪ לדירת גן בעלת 3-4 חדרים, כ- 4,200 ₪ לדירת פנטהאוז בעלת 4 חדרים וכ- 4,600 ₪ לדירת פנטהאוז בעלת 5 חדרים.

פרויקט גני שפירא
פרויקט גני שפירא

• פרויקט מידטאון תל אביב – סמוך למתחם שרונה ולמגדלי עזריאלי (רחוב מנחם בגין 144), כולל 3 יחידות דיור בנות 3 חדרים. עלות שכירות חודשית בפרויקט תעמוד על כ- 5,040 ₪ .

פרויקט מידטאון
פרויקט מידטאון

• פרויקט יד אליהו – שישה מבנים ברחבי שכונת יד אליהו, כוללים 17 יחידות דיור בנות 1-2 חדרים. השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על כ-1,100-1,600₪ לדירת חדר עד חדר וחצי, וכ- 1,500-2,700 ₪ לדירת חדר וחצי עד 2 חדרים.

פרויקט יד אליהו

• פרויקט יסוד המעלה – ממוקם בלב שכונת נווה שאנן (רחוב יסוד המעלה 33-35), כולל דירה אחת בת 2 חדרים. השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על 3,100 ₪.

פרויקט יסוד המעלה

הקריטריונים לקביעת הזכאות הומלצו על ידי הוועדה לדיור בר השגה של העירייה, והינם פועל יוצא של שיקולי מדיניות ובראשם הגדרת זוגות ומשפחות בתחילת דרכן ממעמד הביניים כקהל היעד המרכזי. עם זאת, לאור הביקוש, בשנה שעברה הורחבו הקריטריונים וכעת תנאי הסף כוללים שישה קריטריונים, בהם: היעדר בעלות על דירה, תושבות בתל אביב יפו (במשך שלוש השנים האחרונות לפחות או במשך ארבע שנים לפחות מתוך עשר השנים האחרונות שקדמו למועד הקובע), גיל שאינו עולה על 45 או מעל גיל 45 ובלבד שבמשק הבית יש ילד אשר גילו עד גיל 12 שנים במועד הקובע. כמו כן, על המועמדים להיות בעלי הכנסה המדורגת בעשירונים ראשון עד שביעי (עם אפשרות לסטייה של עד 10 אחוזים מעל הסכום הקבוע ברף העליון של העשירון השביעי בהתאם לפרסומי הלמ"ס).

מעבר להרחבת הקריטריונים, על מנת להקל על התושבים, המתמודדים לא ידרשו להמציא את כל המסמכים בשלב הרישום, אלא רק לצרף צילום תעודת זהות ולחתום על הצהרה שהם קראו על הפרויקט, מעוניינים בו, קראו את הקריטריונים ועומדים בהם. רק נרשמים אשר יעלו בהגרלה יידרשו להמציא את המסמכים לעזרה ובצרון.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "המציאות הישראלית שבה אפילו בני מעמד הביניים יכולים רק לחלום על רכישת דירה – היא תולדה של תפיסת עולם והחלטות ממשלתיות שהשאירו את הנושא הדיור לכוחות השוק, במקום לראות בקורת גג זכות בסיסית המוקנית לכל אדם.
עיריית תל-אביב-יפו היא הרשות הראשונה בישראל שהעמידה את נושא יוקר הדיור והמחייה בראש סדר עדיפויותיה. בכלים המצומצמים העומדים לרשותה, העירייה מקדמת פרויקטים לדיור בר השגה ותכניות להתחדשות עירונית להגדלת מצאי הדירות בשוק. אמנם לבדנו איננו יכולים להטות את המאזניים הכורעים תחת כוחו של השוק החופשי – אך בזכות מחקר מעמיק וחשיבה יצירתית, הצלחנו ליצור מודל ראשון מסוגו בארץ שניתן ליישמו בישראל כולה, ועולה בידינו לספק מלאי של מאות יחידות דיור בהישג יד, ואלפי דירות עוד בתכנון. אין לי אלא לשאוף ולקוות שהמודל המתהווה בתל-אביב-יפו ישמש דוגמא שתאפשר לממשלת ישראל להצטרף למהלך וליזום פרויקטים דומים בכל רחבי הארץ".

מנכ"ל חברת עזרה ובצרון, אלי גינזברג: "כחברה ציבורית הפועלת לרווחת התושבים, אנו רואים חשיבות עליונה בפרויקטים של דיור בר השגה, כחלק מכלל פעולות ההתחדשות העירונית שאנו מבצעים בתל אביב-יפו. עזרה ובצרון הציבה לעצמה השנה תכנית שאפתנית לניהול חמישה פרויקטים גדולים של דיור בר השגה הכוללים יחד למעלה מ- 80 דירות באזורי ביקוש שונים. עובדי החברה שמחים לקחת חלק במימוש חזון העירייה ולסייע לזוגות ולמשפחות בתחילת דרכן מכל שכבות האוכלוסייה, לגור בתל אביב-יפו במחירים ברי הישג וליהנות מהאפשרויות ומההזדמנויות הרבות שהעיר מציעה".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח