מבזקיםמשפטי/פלילי

חשד: פושט רגל עבד כשיפוצניק והעלים הכנסות במיליוני ש"ח

יורם דמרי, תושב קיבוץ חניתה כבן 53, שהוכרז כפושט רגל ב-2014, חשוד בהעלמת הכנסות בסך של למעלה מכ-2 מיליון שקל בעבודות של בנייה ושיפוצים, וכן שלא דיווח על עבודתו והכנסותיו לכונס הרשמי ולרשות המסים. בית משפט השלום בחיפה נענה לבקשת רשות המסים, ושחרר אותו בתנאים מגבילים.

החקירה נגד דמרי בחשד להונאת נושים בהליך פשיטת רגל ולעבירות מס מנוהלת ע"י צח"מ של מחלקת החקירות בכונס הרשמי עם רשות המסים – פקיד שומה חקירות חיפה והצפון ומשרד מע"מ עכו. מהחקירה עולה, כי בשנים 2014 עד 2017 דמרי הפעיל עסק לביצוע עבודות בנייה ושיפוצים אותו רשם על שם גיסו, נוכח היותו פושט רגל, וכן במטרה להסתיר את הכנסותיו מהנושים. בנוסף, הוא חשוד שהשמיט מספרי החשבונות ומהדו"חות שהגיש באמצעות גיסו לפקיד השומה הכנסות בסך של כ-2 מיליון שקל שקיבל מלקוחותיו.

החקירה העלתה, כי מאז הוכרז כפושט רגל בינואר 2014 ועד לאמצע 2015, דמרי לא דיווח לכאורה כלל לכונס הנכסים ולרשות המסים על עיסוקו כקבלן שיפוצים. מ-2015 ועד לתחילת 2017 הוא הגיש לרשות המסים דיווחים חלקיים על הכנסותיו במסגרת תיק עוסק מורשה שפתח גיסו. אלא שגם בתקופה זו לא דיווח דמרי לכונס הרשמי על עיסוקו זה. במהלך החקירה אותרו ונגבו עדויות רבות של לקוחותיו של דמרי, שהעידו כי בין השנים 2014 עד 2017 הוא ביצע עבורם עבודות בנייה ו/או שיפוצים בהיקף נרחב, כשחלק מלקוחות אלו התקשר עם החייב בהסכמי בנייה "עד המפתח" בהיקפים של מאות אלפי שקלים לכל התקשרות. דמרי חשוד כי קיבל לפחות כ-4.6 מיליון שקל מ-11 לקוחות עבור עבודות אלו. הוא חתם עימם על הסכמים תחת שם העסק "י.ח.ד בנייה ושיפוצים", תחת מספר תיק העוסק מורשה של גיסו. דמרי חשוד כי הסתיר מהלקוחות את עובדת היותו פושט רגל. על פי החשד, הוא לא דיווח לכונס הרשמי על עסקאות בהיקף של כ-5 מיליון שקל. רוב הכספים הופקדו בחשבונות בנק של אשתו ושל גיסו, חלקם במזומן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב מבית משפט השלום בחיפה נעתרה לבקשת רשות המסים, וקבעה תנאים מגבילים לשחרורו, ובין השאר, הפקדת ערבות עצמית וערבות צד ג' וכן הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 180 יום.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח