מבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

רמת"ק עזה ענה לשאלות גולשים מרצועת עזה בשידור חי ממעבר ארז

רמת"ק עזה אל"ם איאד סרחאן ערך שידור חי ממעבר ארז בו השיב לשאלות גולשים פלסטינים מרצועת עזה

הערב (שני) ערך ראש מנהלת התאום והקישור (רמת"ק) עזה, אלוף-משנה איאד סרחאן, שידור חי ממעבר ארז בסמוך לרצועת עזה, באמצעות עמוד הפייסבוק של מתפ"ש בערבית, אלמונסק ("המתאם" בעברית), בו השיב לשאלות גולשים פלסטינים מרצועת עזה. הרמת"ק ציין את החשיבות ביצירת שיח ישיר עם התושבים, להקשיב לצרכיהם ולספק להם מידע מהימן ומיידי. במהלך השידור החי התקבלו שאלות מגוונות מצרכי היומיום של תושבי עזה, בין היתר בתחומי החקלאות, מעבר סחורות, היתרי מסחר, יציאה לחו"ל ויציאה לטיפולים רפואיים הומניטאריים. מתפ"ש הדגיש כי "לכל שאלה שהתקבלה לפתחנו, ניתן מענה. שאלות נבחרות הנוגעות במספר תחומים נבחרו ושודרו."

באחת הפניות שואל נביל, סוחר ואיש עסקים בתחום החשמל בעזה, האם ניתן לאשר את היתר המסחר שלו שפג תוקף. בתגובה השיב לו הרמת"ק: "אני מקווה שהעסקים מתקדמים כשורה, תמיד משמח אותי לשמוע על עסקים עזתיים בתחום החשמל והאנרגיה, שיכולים לתרום לפיתוח הכלכלה העזתית ולשפר את שגרת החיים ברצועה. בדקנו את פנייתך והיא התקבלה לפתחנו, עליה נחזיר תשובה במהירות". בהקשר זה ציין הרמת"ק כי "מדי יום נכנסות דרך מעבר כרם שלום כ- 500 משאיות עמוסות בסחורות ובמצרכים חיוניים עבור המשק העזתי, כדוגמת: דלקים, מים, חשמל, חומרי בנייה, מוצרי מזון, פירות וירקות, חיטה, מוצרים חקלאיים, מוצרי היגיינה וצעצועים. רק בשנה האחרונה עברו במעבר כרם שלום מעל ל-100,000 משאיות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות מתפ"ש

במהלך השידור החי השיב רמת"ק עזה גם לאחמד, ששאל מדוע אין עבודה משותפת בתחומי החקלאות וקידום איכות הסביבה?. "היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים משקיעה מאמצים רבים לקידום החקלאות", הסביר אלוף-משנה סרחאן והוסיף כי "לאורך השנה חקלאים עזתים נכנסים לישראל להשתלמויות מקצועיות ולתערוכות בינלאומיות, במסגרתן הם רוכשים ידע חשדני שמאפשר להם לקדם את החקלאות הפלסטינית".

"השידור החי שקיימנו הערב לראשונה ממת״ק עזה הוא דוגמה מצוינת לדיאלוג מכבד שמאפשר לנו לדבר זה עם זה בצורה ישירה על נושאים שנוגעים לסביבה שלנו ולחיים היומיומיים שלנו. שמחתי שהעליתם סוגיות חשובות במגוון נושאים, נעשה ככל שביכולתנו על-מנת לספק מענה מקצועי לכל בקשה", סיכם אל"ם איאד סרחאן, "נמשיך לקיים שידורים חיים נוספים גם מיהודה ושומרון. תודה לכל הצופים".

Back to top button