חדשות הארץמבזקים

נתניהו: "אקים ועדת בדיקה ממשלתית לחקירת האסון בנחל צפית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו השתתפו הערב (חמישי) בטקס הנחת אבן פינה למבנה הקבע של מכינת "יונתן" ע"ש יוני נתניהו ז"ל בקיבוץ עלומים שבעוטף עזה.

רה"מ נתניהו אמר כי "המכינות מפילות מחיצות, הן יוצרות שותפות אמיתית בין כל חלקי העם. כשאני פוגש את בוגרי המכינות במדים, כפי שאפגוש בקרוב אתכם, אני מתרשם מגילוי המנהיגות שלהם, ההליכה קדימה, המוטיבציה, ההתלהבות, וכל זה מלווה ברוח גדולה שאותה סופגים חניכי וחניכות המכינות בין כותלי המכינה. פה, בעוטף עזה, אתם עושים זאת כבר 8 שנים, ולכן אי אפשר להפריז בחשיבות המכינות והחשיבות להבטיח את עתידן.

לפעמים קורות טרגדיות, כפי שאתם יודעים, כפי שקרה באחת המכינות לצערנו. פגשתי את ההורים, הכאב שלהם הוא בלתי נתפס, האובדן של בנות ובן אחד, הוא כאב שמוכר לי. הם ביקשו ממני שאקים ועדת בדיקה לבירור התקלה כדי להבטיח שדבר כזה לא יקרה בעתיד, כדי שעתיד המכינות יהיה מובטח. אני מתכוון להיענות להם ברגע שהבדיקה המשטרתית תסתיים, כך אומרים לי הגורמים המשפטיים. אנחנו נקים ועדת בדיקה ממשלתית כדי להבטיח שעבודת המכינות תתבצע לדורי דורות. המפעל הזה כל כך חשוב בעיניי, אני בטוח שהדבר יסייע בכך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רה"מ נתניהו קיים שיח פתוח עם חניכי המכינה ואמר כי "שונאי ישראל רק מתחלפים, הם לא נעלמו במהלך השנים. יש צוררים חדשים שפועלים באותה מידה. מה שהשתנה זה מדינת ישראל, צבא ההגנה לישראל, והנכונות של הדורות שנפלו כדי להגן על המדינה שלנו – זה שילוב כביר שאין לו אח או משל בהיסטוריה של עמים אחרים אבל הוא כרוך באובדן אך גם בהתרגשות גדולה".

עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "הרוח הזאת של יוני, של לחימה והבנה של כל ההיסטוריה שלנו, כל תולדות עם ישראל – שבסוף מתנקזים לאחריות – מה שאנחנו עושים כדי להבטיח את המשך הקיום של העם שלנו.

היום ברור כשמש שאין קיום לעם היהודי בלי הקיום שלנו פה במדינת ישראל בארץ ישראל. זה כבר הוכח. הוא הבין שהקיום שלנו יהיה תלוי בקיום המדינה היהודית וקיום המדינה היהודית תלוי בנכונות של כל אחד ואחד מצעיריה להרים את חרב דוד כשצריך. מה שאתם עושים פה זה להמשיך בדרך הזאת".

במסגרת האירוע השתתפו רה"מ נתניהו ורעייתו בהכנסת ספר תורה, ע"ש יוני נתניהו ז"ל, בבית המדרש של המכינה. הספר נתרם ע"י משפחת טרבלסי ונכתב ע"י אב המשפחה פנחס טרבלסי ז"ל שנפטר לאחר מאבק במחלה קשה לפני מספר חודשים.

באירוע השתתפו ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן, ראש המכינה איציק יבלונסקי, רב הקיבוץ עמית קולא, חברי וחניכי המכינה.

צילום: חיים צח/ לע"מ
צילום: חיים צח/ לע"מ

3 תגובות

  1. כרגיל ביבי מחפש לנצל את רגשות הציבור לתועלתו האישית. כמה נמוך יכול ראש ממשלה לרדת ?

  2. תעמולת בחירות זולה ונלוזה מבית היוצר של נתניהו. לנסות למצוא חן בעיניי הבוחרים בנושא כל כך רגיש. למה דווקא עכשיו ?

Back to top button