חדשות הארץמבזקים

נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין הלך לעולמו בגיל 67

הרב יחיאל אקשטיין, נשיא הקרן לידידות, הלך היום (רביעי) לעולמו בגיל 67 לאחר שלקה בליבו בביתו שבירושלים. אקשטיין הקים את הקרן לידידות בשנת 1983 ומאז כיהן כנשיאה. הקרן מגייסת למען מדינת ישראל ומטרות יהודיות שונות כחצי מילארד ש"ח לשנה.

מהקרן לידידות נמסר, "בהלם גדול ובצער עמוק אנחנו מודיעים על פטירתו של יקירנו נשיא ומייסד הקרן לידידות הרב יחיאל אקשטיין. הרב אקשטיין הלך לעולמו היום לאחר שלקה בליבו בביתו שבירושלים. מאז הסמכתו לרבנות על ידי הרב דב סולובייצ'יק זצ"ל, הרב אקשטיין הקדיש את כל חייו לחיזוקה של מדינת ישראל והעם היהודי.

הרב אקשטיין הקדיש את כל חייו לחיזוקה של מדינת ישראל והעם היהודי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפעל חייו, הקרן לידידות, סייע בעשורים האחרונים לאוכלוסיות הפגיעות ביותר בחברה הישראלית ובקרב הקהילות היהודיות בעולם. מיליוני בני אדם, להם סייעה הקרן שבנה, חייבים את תודתם לאיש המיוחד הזה.

מורשתו של הרב אקשטיין הייתה בניית הגשרים בין הקהילות הנוצריות אוונגליות בארה"ב ובמקומות אחרים בעולם לתמיכה ושיתוף פעולה עם מדינת ישראל. מהפירות של מאמציו לאורך ארבעים השנים האחרונות נהנים אזרחי ישראל היום בתיירות, בפריחה הדיפלומטית של ישראל ובתרומה חברתית של מיליארדי שקלים.

עובדי הקרן בארץ ובעולם, מכריו ומוקיריו מרכינים ראש בעצב על לכתו ומבטיחים להמשיך בדרכו למען מדינת ישראל. אנו שולחים את תנחומינו ואהבתנו לאשתו ג'ואל, בנותיו, אמו ונכדיו. יהי זכרו ברוך"

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי המחזיק בתיק החוץ של מועצת יש"ע הגיב בצער גדול וכאב עם פטירתו בטרם עת. "כל מי שעושה דרכו בשרוולים השונים בנתב"ג נתקל בדמותו של הרב אקשטיין" אמר רביבי והוסיף, "הרב ידע להגיע אל הפריפריה ולסייע שם היכן שהתקשתה המדינה, בעשייתו בארץ תרם רבות לחוסן הלאומי. פגשתי אותו לא פעם גם בעשייתו בחוץ לארץ שם פעל לחבר בין יהדות התפוצות לישראל ובחיוך גדול שיחסר לנו עתה ידע לבנות גשר ייחודי של קירוב לבבות. אני תקווה שתמצא הדרך למלא את החלל הגדול שמותיר אחריו איש מעשה גדול. יהי זכרו ברוך"

נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין (צילום: הקרן לידידות)
Back to top button