אינטרנטמבזקיםמשפטי/פלילי

ספר מנהריה נעצר בחשד שביצע עבירות מין בעשרות קטינות ברשת

משטרת ישראל התירה לפני זמן קצר (רביעי) לפרסם כי חיים דמקינר תושב נהריה בן 55 ספר במקצועו, נעצר לפני כשבוע על ידי להב 433 ביחידה 105 – המוקד הלאומי להגנה על ילדים ונוער ברשת, בחשד לביצוע שורה ארוכה של עבירות מין בעשרות קטינות ברשת, לרבות גרם אינוס בקטינות מתחת לגיל 14, בעילה אסורה בהסכמה, הטרדה מינית, מעשה מגונה עבירות מחשב וכן עבירות נוספות. החקירה החלה בעקבות מספר פניות למוקד 105.

במסגרת מאמצי משטרת ישראל להגנה על חפים מפשע בכלל, וקטינים בפרט, מפני פגיעות ברשת, בשיטות מגוונות, נעצר, לפני כשבו וחצי חשוד בביצוע עבירות מין ופדופיליה. עם התקדמות החקירה, ומלאכת איסוף הראיות, נחשף צוות החקירה לעשרות אלפי תמונות וסרטונים בעלי תכנים פדופיליים שנתפסו באמצעי אחסון דיגיטאליים השייכים לחשוד ומהם עולה תמונה לפיה על פי החשד מדובר בחשוד שפעל משך שנים לבצע עבירות מיניות חמורות בקטינות באמצעות רשת האינטרנט ובמרחב הפיסי.

צילום: דוברות המשטרה

על פי החשד, נהג החשוד, במשך שנים, ליצור קשר עם קטינות באמצעות הרשתות החברתיות תוך התחזות לאחר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בחלק מהמקרים כבר בתחילת השיח הויאטואלי היה החשוד מבקש מהקטינות לשלוח לו תכנים מיניים פדופיליים ובמקרים אחרים עשה זאת לאחר שביסס את הקשר עם הקורבנות, תוך ניצול בוטה של תמימותן, כשהוא משדל אותן לשלוח לו תכנים בעלי אופי מיני, עד כדי ביצוע מעשים מגונים ומעשי אינוס.

החשוד, פעל במשך הזמן באופן עקבי ושיטתי, פיתח שיטות פעולה, תוך לעיתים שהוא מתחזה לדוגמן או לבחורה צעירה על מנת להונות את הקטינות במטרה לגרום להן לשתף עמו פעולה וכך ביצע את העבירות המיוחסות לו תוך ניצול תמימותן.

מדובר בחקירה סמויה ומורכבת, המתנהלת במשטרת ישראל מזה מספר שבועות, במהלכה הופעלו אמצעים טכנולוגיים ואחרים וכך הצליח צוות החקירה לפצח את זהותו ואף לאתר וליצור קשר עם עשרות קטינות, איתם יצר קשר החשוד.

החקירה מנוהלת בלהב 433 ביחידה 105 ביחד עם משרד הרווחה ומלווה על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל

היום, בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בלוד, הוסר צו איסור הפרסום, והותרו לפרסום פרטי החשוד (הדיון התקיים בדלתיים סגורות). בית משפט השלום האריך (ביום ראשון האחרון) את מעצרו של החשוד עד ליום שני 11.02.2019.

בשלב זה, לצד חקירת החשוד ובחינת חומר הראיות, ממשיכים במיקוד מאמץ חקירתי, בין היתר, באיתור ילדות, נערות ונשים נוספות עימן יצר החשוד קשר, בהתאם לחשדות המיוחסים.

ממצאי החקירה עד כה מלמדים על חשוד שפועל לאורך 10 השנים האחרונות לפחות, באופן שיטתי ובהיקף עצום, לפגיעה בקטינות במרחב המקוון בזהויות שונות, במקביל לפגיעה במרחב הפיסי.

עם התקדמות החקירה הגלויה, ולאור האינטרס הציבורי והחקירתי המובהק, הוחלט על פרסום שמות הכינוי בהם השתמש החשוד לצורך ביצוע המעשים המיוחסים לו.

שמות כינוי גברים שבהם עשה החשוד שימוש ברשת החברתית:

Liorsadan880
Arikrocko
Liorsadan4
Lior.sadan
Liorssadan5
Danielchen
Danielchen707
Danielchen77077
2danielchen12

שמות כינוי נשים שבהם עשה החשוד שימוש ברשת החברתית:

Didichen87654
Didichen1214
Didichen98765
Didichen123456
Didichen12
Chen7769
Adichen16
Didiit1234
Didi_chen1
Didi_chen2

משטרת ישראל מתריעה בפני הציבור כי לאור דפוס פעולתו הסדרתי של החשוד, ככל שעולה חשד בקרב קטינות/ הורים/ מחנכים/ בני משפחה וכו' כי ייתכן וקטינה נוספת נפלה קורבן להונאה רשתית מסוג זה נא לפנות בהקדם למוקד לאומי 105 – מוקד ייעודי לשירות הציבור בכל הנוגע לפגיעות בילדים ונוער באמצעות את האינטרנט. המוקד להגנה על ילדים ברשת פועל 24/7.

צילום: דוברות המשטרה

מוקד 105 משלב טיפול אכיפתי לצד סיוע מקצועי ותמיכה בשיתוף נציגי משרדי הממשלה: המשרד לביטחון פנים, משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד המשפטים ומשרד הרווחה. על מנת להבטיח טיפול הוליסטי בפניות, כל זאת תוך מיקוד בטובת הקטין ושמירה על שלומו וביטחונו בתחום עיסוקה של היחידה.

במסגרת יחידה 105 פועלים מפלג חקירות ומפלג מודיעין המפעילים כלים טכנולוגים מתקדמים לאיתור ואכיפה כנגד עבריינים המבצעים עבירות כלפי קטינים ברשת האינטרנט.

נזכיר כי הפצה של תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני ברשת (תועבה) הן עבירה פלילית.

בכוונת המשטרה להוסיף ולחקור, ככל שתתקבלנה עוד תלונות הקושרות את החשוד לעבירות המיוחסות לו ובהתאם לממצאי החקירה המשטרתית, יועבר החומר בסיומה לעיון והחלטת הפרקליטות להמשך מיצוי ההליך המשפטי עד תום.

משטרת ישראל מרכזת המלצות למשתמשים ולהורים בנושא גלישה בטוחה:

• הכי חשוב: עודדו את הילדים לשתף אתכם או כל מבוגר אחר שהם סומכים עליו במקרה שהם או מישהו מחבריהם נפגעו ממישהו ברשת או חשו אי-נוחות.

• היו מעורבים והשגיחו על הפעילות של הילדים באינטרנט בעזרת אפליקציות ייעודיות לטלפונים חכמים ולטאבלטים.

• חפשו בעזרת מושג המפתח parental control או פיקוח הורי, כלים שונים למניעת חשיפה של ילדים לחומרים מיניים ולבקרה עליהם.

• קבעו פילטרים לצמצום הסיכון לקבלת תוצאות המכילות חומרים למבוגרים, כולל פורנוגרפיה, באמצעות ההגדרות במנועי החיפוש השונים.

• קבעו את רמת הפרטיות של המשתמש בהגדרת החשבון באתרי מדיה חברתית פופולריים כמו יוטיוב ופייסבוק.

• השתמשו באפליקציות ובשירותים לסינון תכנים שמציעים ספקי אינטרנט באתרים שלהם.

• מנעו pop ups (חלונות צצים) בהגדרות הדפדפן לצמצום האפשרויות שהקטינים יגיעו לתוכן בלתי רצוי בטעות.

• דאגו שהמחשב יהיה במקום מרכזי בבית.

• הקפידו שהטלפון או הטאבלט יישארו בלילה מחוץ לחדר הילדים.

• הגיעו עם הילדים להסכמה לגבי האתרים והאפליקציות המתאימים להם ועל היקף זמן הגלישה.

• הסבירו לקטינים את ממד אובדן השליטה ברשת: ברגע שלחצו על כפתור "שלח", אין דרך חזור, לא ניתן למחוק את התוכן מהרשת והתפוצה של התמונה/סרטון כבר לא בשליטתם.

• הנחו את הקטינים להימנע מהזנת פרטים אישיים ומזהים בפרופיל וממסירתם בשיחות.

• הורו לילדים לא להיפגש עם מישהו שהכירו ברשת, ודאי שלא בלי אישור הורים.

• למדו את הקטינים כי זהויות ברשת יכולות להיות שקריות והורו להם לא לפתוח הודעות, מיילים, קישורים וכו' מאנשים שאינם מכירים.

• הימנעו מאיומים, כמו ניתוק האינטרנט, בשיחות עם הילדים כדי שלא יחששו לשתף אתכם במקרה שנפגעו או שהם זקוקים לעזרתכם.

• במידה ויש חשש או ספק להיבט פלילי – ניתן לפנות למוקד 105 ולכל תחנת משטרה ולהגיש תלונה.

Back to top button