חדשות הארץמבזקים

"האויב מוכן לספוג מהלומות אך אינו מוכן לספוג השפלה פומבית"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, סייר היום (שלישי) בצפון ומתח ביקורת חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שהפר את מדיניות העמימות בכל הנוגע לפעילות צה"ל בצפון כנגד מטרות איראניות ואמר כי מדובר בהחלטה פזיזה אשר מחייבת את הצד השני להגיב גם כאשר אינם רוצים לעשות זאת.

"כאזרח ולראות פה את הגבול שקט ושליו. אני מקווה שכך זה יימשך. כמובן שמסתכלים פה מעבר לגבול, צריכים להבין שזה שקט מדומה." אמר ליברמן.

"אני יכול רק להצטער על ההחלטה הפזיזה לנטוש את 'מדיניות העמימות'." אמר ליברמן והוסיף כי "צריך להבין שמילת המפתח במזרח התיכון היא "כבוד". לכן האויב המר ביותר מוכן לספוג מכות, מוכן לספוג מהלומות, אך אינו מוכן לספוג השפלה פומבית. זו הסיבה שבמשך שנים ממשלות ישראל דגלו במדיניות של עמימות. נטישת המדיניות הזו לאחרונה, ההתרברבות, והשחצנות מצידנו, מכריחים את הצד השני להגיב גם כשהוא לא התכוון ולא רצה. אני מאוד מקווה שיישמר חופש הפעולה שלנו בסוריה, אבל צריך להבין שהיציאה ממדיניות העמימות יוצרת סיכונים נוספים, מוחשיים ומיותרים לחלוטין. מעתה בכל פעולה, צריכים לקחת בחשבון שתהיה גם תגובה של הצד השני. לכן אנחנו שמחים שפה שקט ורגוע כרגע ויחד עם כל הסיכונים חייבים להבין שאסור להתפשר על האינטרסים הביטחוניים הבסיסיים שלנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צילום: דוברות ישראל ביתנו

צילום: דוברות ישראל ביתנו
צילום: דוברות ישראל ביתנו
צילום: דוברות ישראל ביתנו

3 תגובות

  1. להכות מתי שצריך. לסתום את הג'ורה תמיד. ומי כמונו יודע שגלגל המציאות מתגלגל היום אתה למעלה ומחר אולי לא.

  2. אני לא מחסידיו של ליברמן. ולבטח משוחרר מאהדה לביבי.
    אבל: ביבי שכח ש"סיג לחוכמה שתיקה" וכדי לקושש עוד כמה חסידים הוא מוכן לפגוע גם ביטחוננו.

  3. ומצד שני, האוייב בסוריה נדחק לפינה שאיננו מסוגל להגיב, וההשפלה הפומבית מעוררת בו תסכול ותומכת בערעור הסדר בציר שלו כולו. תסכול זה יועץ רע מאוד במצבי סכנה.
    ביבי, כן ביבי, שם אותם בפינה קשה מבחינה צבאית, מדינית, וכלכלית, מרגע ששכנע את טראמפ שלא להוציא את הנוכחות האמריקאית מסוריה, לוח המשחק התייצב מחדש, ועליו לאיראנים אין אופציה להגיב, כשכל תגובה חריגה שלהם, רק מסבכת אותם יותר.
    יירו טילים מסוריה? יחטפו על הראש כמו בשנתיים האחרונות.
    יירו טילים מאיראן? יקבלו בראש מאירופה, וטראמפ ובעיקר מצה"ל. לא לשכוח שחיל האוויר שלנו, יכול לטייל מעל איראן כבר הלילה, ולהשמיד להם את תעשיית הנפט, ואת הכלכלה כולה.
    גם הם יודעים את זה, ולכן לא מוכנים לקרב ישיר אירן VS ישראל, בטרם תהיה להם פצצת אטום.
    זה הזמן להכות!

Back to top button