מבזקיםקניות

מחירי הבשר הטרי המיובא ממשיכים לרדת! למעלה מ-10% הוזלה

סבב שני לחלוקת מכסת בשר טרי ביבוא פטור ממכס לשנת 2019 – 4,200 טון – ירידה של למעלה מ-10% בהצעת היבואנים למחיר לצרכנים. משרד הכלכלה מפרסם את חלוקת המקצה הנוסף של מכסות הבשר הטרי ביבוא פטור ממכס לשנת 2019

במסגרת צעדים שמקדם משרד הכלכלה להגדלת התחרותיות והזולת המחיר לצרכים, השלימה ועדה המכסות במשרד הכלכלה והתעשייה, בראשות מנהל מינהל היבוא, דני טל, את חלוקת מכסות הבשר הטרי הפטורות ממכס לשנת 2019, עם חלוקת 4,200 טון נוספים. כזכור, לפני כחודש חילקה הוועדה כ-9,000 טון במסגרת ההקצאה הראשונה לשנה זו.

המכסות הפטורות ליבוא בשר נועדו כדי להוזיל את המחיר לצרכנים, ומשרד הכלכלה מפקח על המחירים בשווקים, בכדי לוודא כי אכן הבשר ביבוא במכסות פטורות, נמכר במחיר עליו התחייבו היבואנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

9,000 טון הבשר שחולקו לפני כחודש בהקצאה הראשונה, עמדו על מחיר ממוצע של בין 44 ל-46 ₪ לק"ג למספר יבואנים שהציעו את המחירים הנמוכים ביותר. עם זאת, החליטה הוועדה כי שאר המציעים במכרז לחלוקת מכסות ליבוא בשר טרי, לא יקבלו מכסה בשל הצעות מחיר גבוהות יותר. דני טל, יו"ר וועדת המכסות ציין אז כי יתרת המכסה, בגובה של כ- 4,200 טון תצא לסבב הצעות נוסף והציפיה היא כי היבואנים הנותרים יאלצו להפחית את המחיר המוצע לצרכן במכרז על מנת לזכות בנתח מן מכסה המבוקשת.

כעת, עם חלוקת המכסה הנוספת יורד מחיר הבשר הטחון הטרי לממוצע בין 39-40 שקלים. המשמעות היא כי הרשתות מחויבות למכור את הבשר הטחון במחיר שלא יעלה על המחיר לו התחייבו.

להבדיל משנים קודמות, הזוכים במכסה מתחייבים לראשונה להציב על המדף בשר טרי טחון במחיר מקסימלי לצרכן שלא יעלה גם בתקופות ביקוש גבוהות. הקמעונאיים יוכלו אמנם לצאת במבצעי מכירות להפחתת המחיר לצרכן, גם מתחת למחיר הזוכה, אולם לא תתאפשר העלאת המחיר מעבר למחיר לו התחייבו.

קרדיט: pixabay

להלן חלוקת המכסות במקצה החדש:

בשר טרי: (מחיר מקסימלי לק"ג בשר טרי טחון)

רשת שופרסל – 2,400 טון (39 ₪ לק"ג).

עוף ירושלים – 900 טון (40 ₪ לק"ג).

בסט מייסטר הבשר (יינות ביתן) – 900 טון (40 ₪ לק"ג).

החלוקה הראשונה לשנת 2019:

נטו מלינדה סחר בע"מ – 3,342 טון (44 ₪ לקילוגרם)

רמי לוי – 3,041 טון (45 ₪)

חי.י מעדני גורמה בע"מ – 2,730 טון (46 ₪)

Back to top button