כלכלהמבזקים

רשות ניירות ערך משיקה רשת בינלאומית לקידום חדשנות פיננסית

רשות ניירות ערך משיקה היום (חמישי) עם רגולטורים נוספים בעולם את ה – GFIN (Global Financial Innovation Network), רשת בינלאומית לקידום חדשנות פיננסית.

GFIN היא רשת הכוללת 29 רגולטורים פיננסיים וגופים בינלאומיים לרבות קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי, המתחייבים לתמוך בחדשנות פיננסית, תוך הסתכלות על טובת ציבור המשקיעים. היוזמה להקמת הרשת הבינלאומית גובשה על ידי הרגולטור הבריטי, ה – FCA, וארגונים נוספים במטרה להקים "ארגז חול" בינלאומי (Sandbox), ולשתף ידע פרקטי וחדשני בין רגולטורים מובילים בעולם.

GFIN שואפת לספק דרך יעילה לחברות חדשניות לתקשר עם הרגולטורים השונים באופן שיסייע לאותן חברות לנווט בין המדינות. כמו כן, GFIN שואפת ליצור מסגרת חדשה לשיתוף פעולה בין הרגולטורים האמונים על מתן שירותים פיננסיים בנושאים הקשורים לחדשנות, על מנת לחלוק מניסיונם ומגישותיהם השונות. "ארגז החול" הבינלאומי מיועד לחברות המעוניינות לבחון מוצרים, שירותים או מודלים עסקיים חדשניים, במספר תחומי שיפוט במקביל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. צילום: Pixabay

בחודשים האחרונים גיבשה הרשות, יחד עם הרגולטורים הפיננסיים, את תנאי החברות להצטרפות לרשת ה-GFIN, ואת מבנה ואופני הפעולה של החברים בה. כתוצאה מהדיונים, נקבעו המטרות הבאות:

• לפעול כרשת של רגולטורים הפועלים בשיתוף פעולה והחולקים מניסיונם בחדשנות פיננסית בשווקים המתאימים, כולל בנוגע לטכנולוגיות מתפתחות ולמודלים עסקיים.
• לספק מסגרת עבודה משותפת בתחום ה-RegTech, לשיתוף ידע וניסיון עבר.
• לספק סביבה בינלאומית לחברות המעוניינות בביצוע פיילוטים חוצי גבולות.

כמו כן, הוחלט לתת אפשרות לחברות פינטק מקומיות להשתתף ב"ארגז החול" הבינלאומי, ועל חברות אלה להגיש בקשות הצטרפות עד לסוף חודש פברואר 2019.
הרשות וה-GFIN מזמינות רגולטורים פיננסיים וארגונים קשורים, בעלי מחויבות לתמוך בחדשנות לטובת ציבור המשקיעים, להצטרף לרשת הגלובלית שהושקה היום.
בין המדינות והגורמים השותפים לרשת ה – GFIN, בנוסף לישראל: בריטניה, אוסטרליה, ארה"ב, הונג קונג, סינגפור, דרום אפריקה, קרן המטבע העולמית, הבנק העולמי, קוויבק, הונגריה, ועוד.

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה: "הצבתי את תחום החדשנות הפיננסית בראש סדר העדיפויות של הרשות ועל סדר יומו של שוק ההון. ישראל פורצת דרך בכל הקשור לחדשנות בתחום הטכנולוגיה הפיננסית, סייבר ותחומים נוספים. מתפקידנו לאפשר לחברות את התשתית הרגולטורית, שתשמור על עניינם של ציבור המשקיעים ולצד זאת תאפשר את התפתחותן של טכנולוגיות חדשניות אשר בסופו של יום ישפרו וינגישו את צריכת השירותים הפיננסיים בישראל לציבור הרחב במינימום תיווך. אני מזמינה חברות לפנות אלינו כדי שביחד נייצר שוק הון מתקדם, יעיל ובעל ערך גבוה יותר עבור ציבור המשקיעים".

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה. צילום: ענבל מרמרי

נזכיר כי בחודש יולי 2018, הקימה רשות ניירות ערך Innovation Hub רגולטורי לתחום הפינטק. הרשות גם פרסמה "קול קורא" לחברות על מנת לקדם את השיח בתחום ולייצר את השפה המשותפת בין הרשות לגורמים הרלוונטיים העוסקים, לאור הפוטנציאל הטמון בתחום ותרומתו לשוק ההון ולכלכלת ישראל. כתוצאה מכך, סגל הרשות מלווה בחודשים האחרונים מספר חברות פינטק בהקשרים שונים, במטרה להכיר את המסגרת הרגולטורית הרלבנטית, ולהתאים את פעילותם לרגולציה, ככל שיידרש.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח