חדשות הארץמבזקים

הוארך הצו להגבלת פעילותו של ה"אוריינט האוס" במזרח ירושלים

השר לבטחון הפנים ארדן חתם על צו המאריך את סגירת האוריינט האוס ומוסדות נוספים של הרשות הפלסטינית במזרח ירושלים: "הרשות הפלסטינית לא תקבל שום דריסת רגל בירושלים בירת ישראל".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, חתם הבוקר (חמישי) על הארכת הצו המונע את פעילות הרשות הפלסטינית במזרח ירושלים לאחר שאימץ את המלצת השב"כ ומשטרת ישראל בנושא.

הצו עליו חתם השר ארדן מגביל את פעילותו של ה"אוריינט האוס" הפועל במזרח ירושלים, וכן מוסדות נוספים במזרח העיר: "לשכת המסחר המזרח ירושלמית", "המועצה העליונה לתעשיית התיירות הערבית", "המרכז למחקרים פלסטינים (מאד"א)", "מועדון האסיר הפלסטיני" ו-"המשרד למחקרים חברתיים וסטטיסטיים" בעקבות השתייכותם לרשות הפלסטינית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שעריו הנעולים של האוריינט האוס. צילום: מגיסטר

השר ארדן ציין כי: "הארכת סגירת המוסדות הפלסטיניים היא מסר לרשות הפלסטינית ולתושבי מזרח ירושלים שמדינת ישראל לא מתכוונת לוותר בשום היבט על ריבונותה במזרח ירושלים ולא תאפשר שום דריסת רגל בה. הרשות הפלסטינית מנסה בתקופה האחרונה ביתר שאת, לחזק את נוכחותה במזרח העיר בדרכים מתוחכמות, כולל העברת מימון בהיקפים משמעותיים לטובת פעילויות מטעמה, וגורמי המודיעין ומשטרת ישראל פועלים כל הזמן כדי להתחקות אחר הניסיונות הללו ולעצור אותם. אני אמשיך לחזק את הריבונות והמשילות הישראלית בכל חלקי ירושלים ואמנע כל נסיון פלסטיני לייצר דריסת רגל במזרח העיר".

הצו מורה שלא לקיים את הפעילות מטעם הרשות במזרח ירושלים, בהתאם לסעיף 3(א) לחוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה (הגבלת פעילות), התשנ״ה-1994, אשר אוסר על הרשות לפתוח או להפעיל נציגות, לקיים אסיפה או פעילות בתחומי מדינת ישראל, ומסמיך את השר לביטחון הפנים לאסור בצו על קיום פעילות כזו.

השר גלעד ארדן: "המאבק על ריבונותנו בכל חלקי ירושלים נמשך כל העת. כל ניסיון של הרש"פ להשיג דריסת רגל בשטח מדינת ישראל ייעצר באופן מידי. נמשיך לפעול כדי שמדינות נוספות בעולם יכירו בירושלים כבירת ישראל ויבטאו זאת בפועל באמצעות העברת השגרירויות שלהן לירושלים".

תגובה אחת

Back to top button