חדשות הארץכלכלהמבזקים

אחרי העלייה במדד 2018, במשרדי המשפטים והאוצר מסמנים מטרות

היעד הבא: עליה משמעותית נוספת בדירוג ישראל במדד DOING BUSINESS לשנת 2019, בתחומי פתיחת עסק ורישום נכס

משרד המשפטים מכוון לעלייה של 14 מקומות נוספים במדד רישום נכס ו-10 מקומות במדד פתיחת והקמת עסק, כחלק משיפור מעמדה של ישראל במדד Doing Business של הבנק העולמי. הדברים הוצגו לראשונה בכנס שקיים היום משרד המשפטים, בשיתוף החשב הכללי במשרד האוצר ונציגי רשות המסים, ובהשתתפות עורכי דין ורואי חשבון בכירים, שמטרתו לקיים שיח בין הממשלה למגזר הפרטי בנוגע לפעולות שיאפשרו להמשיך את שיפור הסביבה העסקית.

פורום שיפור הסביבה העסקית. צילום: דוברות משרד המשפטים

בשנים האחרונות עוסקת הממשלה באופן אינטנסיבי בקידום מהלכים לצמצום בירוקרטיה וטיוב רגולציה, במטרה לשפר את הסביבה העסקית ולקדם אקלים תומך צמיחה כלכלית במשק. כחלק מהפעילות בתחום זה, התקיים היום (ד') לראשונה כנס בהשתתפות עורכי דין ורואי חשבון בכירים, יחד עם נציגי משרד המשפטים, אגף החשב הכללי במשרד האוצר ורשות המסים, במטרה לקיים דיון פתוח בין הממשלה לבין גורמי העניין הרלוונטיים "בשטח" על מנת לדון בצעדים שונים לשיפור הסביבה העסקית בישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
פורום שיפור הסביבה העסקית. צילום: דוברות משרד המשפטים

בכנס השתתפו מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו וסמנכ"ל רשות המסים, שלמה אוחיון, אשר קיימו שיח עם נציגי המשרדים מהמגזר הפרטי במסגרת 'שולחנות עגולים'. בחלקו הראשון של המפגש הציגה הממשלה את הצעדים שביצעה בשנים האחרונות ואת האתגרים שעליה להידרש אליהם בשנים הקרובות, בהם קיצור וייעול הפרוצדורות, העלויות ומשך הזמן הכולל של התהליכים בתחומים שונים, במרכזם: רישום נכס, הקמת עסק ותשלום מסים. בחלק השני השמיעו המשתתפים הצעות לפעולה ביחס לאתגרים אלה ואחרים.

רוני חזקיהו. צילום: דוברות משרד המשפטים

כזכור, לפני מספר חודשים פרסם הבנק העולמי את דו"ח ה-Doing-Business ל-2018, בו עלתה ישראל 5 מקומות בדירוג הבינלאומי, והגיעה למקום 49 מתוך 190 מדינות ברחבי העולם. מקורו של הישג זה בזינוק של 41 מקומות במדד של רישום נכס, הודות לרפורמות שהונהגו באגף לרישום והסדר מקרקעין (הטאבו). במהלך הכנס הצהירה מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, כי היעד שהוצב לקראת מדד ה-Doing Business לשנת 2019 הוא עלייה משמעותית נוספת של ישראל בדירוג הכללי, שתתבסס על עלייה בדירוגים בתחום רישום נכס מהמקום ה-89 ל-75, ובתחום פתיחת והקמת עסק ממקום 45 כיום למקום 35 במדד.

אמי פלמור. צילום: דוברות משרד המשפטים

מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור: "המטרה של הכנס הזה היא לפתוח שיח מתמשך בין נציגי הממשלה לבין מי שמושפעים במידה הרבה ביותר מהבירוקרטיה והרגולציה שאותה אנו מפעילים. אנחנו מאמינים מאוד בלמידה מהשטח ובחיזוק הקשר עם המגזר העסקי, ובטוחים ששיתוף הפעולה הזה יסייע לשיפור הסביבה העסקית ויביא לעלייה נוספת במדד ה-Doing Business. היעדים שקבענו שאפתניים, אך אנחנו מכוונים גבוהה ומאמינים שנצליח, באמצעות שיתוף פעולה בין גופי הממשלה ויחד עם המגזר העסקי, לקדם מהלכים שיובילו לשיפור נוסף בדירוג ישראל במדד".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח