חדשות הארץמבזקים

משפחת ביאדגה נגד המשטרה, נפתח קמפיין מימון המונים

לפני פחות משבועיים נורה למוות יהודה ביאדגה, בן 24 מבת ים על ידי שוטר במדים. משפחתו סבורה שאפשר היה למנוע את מותו, וכי אין שום ספק שמוצאו האתיופי הוא שהכריע את הרגע וגרם לשוטר להניח מהר מדיי את האצבע על ההדק ומתכוונת לתבוע את משטרת ישראל, במטרה לדאוג שמקרה כזה לא יישנה.

קובי גטהון טפרה, פעיל חברתי שמע על המקרה והזדעזע מהקלות בה חייהם של אזרחים מהשורה נגדעים ברגע רק בשל צבע עורם או מוצאם, והחליט לסייע למשפחת ביאדגה לגייס כסף לתביעה ייצוגית נגד משטרת ישראל. יחד עם ארגון "הברית הישראלית", הרים אתמול פרויקט מימון המונים ותוך שעות ספורות כבר נאספו למעלה מ-20,000 ש"ח שנתרמו על ידי מאות אזרחים מהשורה.

בעמוד הקמפיין באתר Drove נכתב:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בישראל, לכאורה, אמור להיות חוק שווה לכלל האזרחים, אבל זהו לא המצב כשזה מגיע לעניינם של קהילת יוצאי אתיופיה. מספיק לראות את הנתונים ואת כמות העצורים בכלא אופק, שם מהווים נערים אתיופים כ -30% מכלל העצורים כאשר חלקה היחסי של הקהילה הינו פחות מ – 2% מכלל אזרחי ישראל.

בשישי האחרון נתקלנו שוב באירוע טרגי שבסופו נהרג אזרח, שהיה לוחם ונתן את מיטב שנותיו עבור המדינה, אך המדינה כהרגלה הזניחה אותו.

יהודה שנפגע במהלך שירותו והפך הלום קרב לא זכה לקבל טיפול ראוי.

הוא גם משתייך למשפחה קשת יום, ואולי זה מסביר את המצב.

משפחתו שהתקשרה למשטרה בכדי לקבל סיוע לא העלתה בדעתה שכך יסתיים האירוע.

אירוע זה מתווסף לאירועים נוספים בהם נוצר מפגש בין צעירי הקהילה וכוחות משטרה ושוב האירוע מסתיים באופן טרגי.

מספיק להסתכל על אירועי העבר בכדי להבין שזו לא טעות, אלא מגמה.

פעם אחר פעם מוצאים את עצמם צעירי העדה סובלים מנחת זרועה של המשטרה, ואם לא די בכך, היא מגובה באמצעות שלוחות המדינה. החל ממח"ש, שאמורה לחקור את האירועים, וכלה ביועץ המשפטי שדואג לסגור עבורם את התיקים הללו (ראו מקרה יוסף סלמסה, דמאס פיקדה).

כל אדם שעיניו בראשו מבין שחקירה למציאת האמת לא תהיה כאן ככל הנראה, אלא שוב נסיונות טיוח והשתקה. לכן אנחנו פונים לכל מי שהאמת חשובה לו, לעזור לנו לממן סיוע משפטי בכדי לדרוש צדק אמיתי עבור יהודה שמותו לא היה הכרח. מגיע למשפחתו להבין מדוע איבדו את בנם".

כמו כן, מחר (רביעי ה-30.1) תתקיים בצומת עזריאלי החל מהשעה 15:00 מחאה נגד קורבנות האלימות המשטרתית והגזענות.

יהודה ביאדגה ז"ל

Back to top button