טכנולוגיהמבזקים

התעשייה האווירית בשיתוף חברה גרמנית תציע שירותי הגעה לירח

OHB הגרמנית והתעשייה האווירית חוברות; יציעו שירותי הגעה לירח לסוכנות החלל האירופאית. OHB, חברת לווינות גרמנית מובילה תנהל את השת"פ. התעשייה האווירית תפתח ותבנה נחתת לירח על בסיס הידע ההנדסי הנצבר בפיתוח ובניית החללית של SpaceIL

חברת OHB System AG, חברת לווינות גרמנית מובילה והתעשייה האווירית חתמו היום (שלישי) בכנס החלל על שם אילן רמון על הסכם שיתוף פעולה (Teaming Agreement) שבמסגרתו החברות משתפות פעולה כדי להציע שירותי הגעה וגישה לירח עבור סוכנות החללית האירופאית (ESA). ההסכם נחתם על ידי מנכ"ל OHB System AG, מרקו פוקס, ומנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית, עפר דורון, במעמד פרופ' יוהן דיטריך וורנר המנהל הכללי של סוכנות החלל האירופאית ESA, יו"ר הועד המנהל של סוכנות החלל הגרמנית DLR פרופ' פסקל ארנפהונד וראש סוכנות החלל הישראלית, אבי בלסברגר.

על פי ההסכם בין החברות, OHB תהיה הקבלן הראשי ותנהל את הפעילות מול סוכנות החלל האירופאית ומפתחי המכשור המדעי אשר יותקן על הנחתת לירח, והתעשייה האווירית תספק נחתת לירח מבוססת על החללית לירח שנבנתה בשיתוף SpaceIL וצפויה להיות משוגרת בחודש הבא מארה"ב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שיתוף הפעולה מיועד לספק שירותי גישה לירח עבור משימות ISRU – IN-SITU Resource Utilization של סוכנות החלל האירופאית. במסגרת משימות אלו יונחתו חלליות אשר ידגימו טכנולוגיות להפקת חמצן מים וחומרי גלם נוספים מאדמת הירח וכן יאספו וינתחו דגימות מאדמת הירח. טכנולוגיות אלו נחוצות לטובת התיישבות אנושית ארוכת טווח מחוץ לכדור הארץ.

מרקו פוקס, מנכ"ל OHB System AG: "חקר הירח ובחינתו כבסיס למציאת הזדמנויות במשאבי הירח השונים לדלק, חמצן, או ייצור מים הינו הצעד המתבקש הבא. הנחיתה על הירח הינה עדיין אתגר טכנולוגי והשקענו משאבים בלמידת ופיתוח טכנולוגיות בנושא. אני שמח לשלב את המומחיות שלOHB יחד עם המומחיות של התעשייה האווירית ולהביא לשיתוף פעולה סינרגטי בעולם החלל להתמודדות משותפת בהזדמנויות העסקיות סביב תוכניות הירח העתידיות".

נמרוד שפר, מנכ"ל התעשייה האווירית: "התעשייה האווירית גאה לחבור לחברת לווינים מובילה בעולם ולשתף פעולה עם סוכנויות החלל הגרמנית והאירופאית, זוהי תעודת כבוד לכלל תעשיית החלל הישראלית. הידע הטכנולוגי הנרכש בפיתוח ובניית 'בראשית' יחד עם SpaceIL והחבירה ל- OHB מאפשרים לנו להיות שותפים בפעילות המחקרית המתקדמת של העולם בחלל החיצון. אנו גאים להמשיך להוביל את תעשיית החלל הישראלית למחוזות חדשים ומחכים בכיליון עיניים לשיגורה של בראשית אל החלל ולמסעה לירח בחודש הבא".

פרופ' Johann-Dietrich Wörner המנהל הכללי של סוכנות החלל האירופאית ESA: "אבן נוספת לכפר הירח, מצוין!"

אבי בלסברגר, מנהל סוכנות החלל הישראלית: "אנו מקדמים בברכה הסכמים המקדמים את תעשיית החלל בישראל. לנחתת הישראלית לירח פוטנציאל מסחרי משמעותי".

טקס החתימה בכנס אילן רמון. צילום: אלכס פולו
Back to top button