צרכנות

איך מקבלים החזרי מס

בוודאי לא פעם שמעתם את המושג: "החזר מס". אם אתם תוהים במה מדובר, הלא שמדובר במצב שבו שכיר שילן מס הכנסה במשך שנת מס שלמה, כאשר בסוף השנה התברר כי על אותו שכיר היה לשלם סכום מצטבר נמוך יותר של מס, בשל סיבות שונות. אותו שכיר זכאי לקבל החזר מס, בגין הסכום המיותר אותו שילם בשנת המס שחלפה. אם אתה חושב שמגיע לך החזר מס, כדאי מאוד שתבדוק זאת באמצעות האמצעים העומדים כיום על הפרק לצורך בדיקה מעין זו. בעידן הטכנולוגי המודרני שאנו חיים בו כיום, ניתן לבצע בדיקת החזרי מס באמצעות אתרי אינטרנט או תוכנות שונות ייעודיות, הרלוונטיות לצורך בדיקה מעין זו.

מהן הסיבות שבגינן ניתן לקבל החזר מס

ישנן מספר סיבות אשר בגינן ניתן לקבל החזר מס: כך למשל, אדם אשר שילם מס בהתאם לכמות נקודות זיכוי אשר לא תואם את הסטטוס שלו או את מצבו המשפחתי, יהיה זכאי להגיש בקשה להחזר מס על המס ששילם שלא לצורך. לדוגמא: אדם אשר לא עדכן תינוק חדש שנולד לו בתעודת הזהות שלו או אדם אשר לא עדכן את הסטטוס שלו לחייל משוחרר, לחד הורי, לגרוש או לכל מעמד אחר שמקנה לו עוד נקודות זיכוי בעניין תשלום המס החודשי. סיבה נוספת שבגינה ניתן לקבל החזר מס היא בעבור תקופות שונות במהלך שנת המס, אשר בהן שכיר איננו עבד מסיבות כאלה ואחרות. מכיוון שתשלום המס מחושב על פי ממוצע שכר, במידה והשכיר איננו עבד בחודשים מסוימים בשנת המס, יתכן שהחודשים הללו יחושבו בממוצע השכר השנתי שלו ויילקח ממנו יותר מס ממה שהוא אמור לשלם. ישנן סיבות נוספות שבגינן שכיר יכול לקבל החזר מס כגון: ביצוע פעולות בשוק ההון, תרומות למוסדות שונים, מחלה של בן משפחה קרוב, לקות של בן משפחה קרוב ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איך מקבלים החזר מס ? אם אתם שכירים אשר חושבים שמגיע לכם החזר מס, בהחלט שווה לכם לבדוק את זה. ניתן למצוא כיום ברשת סימולטור להחזר מס, אשר באמצעותו ניתן לבחון האם יש סיכוי שמגיע לשכיר בהתאם לנתונים שונים אותם הוא מזין בסימולטור זה, החזר מס. במידה ומגיע לו החזר מס, הוא יכול לפנות לפקיד השומה ולצרף את הטפסים המעידים על כך שהוא זכאי להחזר מס, או לתת לאנשי מקצוע העוסקים בתחום החזרי מס לשכירים, לבצע את הפעולה בעבורו. פקיד השומה של מס ההכנסה יבחן את הבקשה ותוך פרק זמן הנע בין 6-9 חודשים, תאושר לא תאושר בקשתו של השכיר להחזרי מס.

Back to top button