איראןמבזקיםסוריה

מעמיקים את היחסים: איראן וסוריה חתמו על הסכמי שיתוף פעולה

סוריה ואיראן חתמו על 11 הסכמים ועל מזכר הבנות כחלק מתוכנית מבצעית להגברת שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחומי הכלכלה, המדע, התרבות, החינוך, התשתיות והדיור בסוף המושב ה -14 של הוועדה המשותפת הסורית-איראנית, שהתקיימה בדמשק.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הממלכתית "סאנא" ההסכם הבולט הוא הסכם שיתוף הפעולה הכלכלי ארוך הטווח עליו חתמו ראש הממשלה הסורי עימאד ח'מיס וסגן הנשיא של איראן, אישאק ג'האנגירי.

צילום: סוכנות הידיעות הסורית, "סאנא"

בין ההסכמים נכלל גם מזכר הבנות בין משרד הכלכלה וסחר החוץ של הרפובליקה הערבית הסורית לבין משרד התעשייה והמסחר של הרפובליקה האסלאמית של איראן עליו חתמו שר הכלכלה וסחר החוץ הסורי, ד"ר מוחמד סאמר אל-ח'ליל ושר התשתיות והבנייה העירונית האיראני מוחמד אסלאמי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין היתר חתם שר התשתיות והבנייה העירונית האיראני עם שר השיכון והדיור הסורי, סוהיל עבד אלטיף גם על מזכר הבנות בתחום הדיור.

ההסכמים כאמור, נחתמו במהלך פגישות שהתקיימו בדמשק ביומיים האחרונים לשיתוף פעולה עתידי בין שתי המדינות.

ראש הממשלה הסוריה ח'מיס הדגיש כי ביקור המשלחת האיראנית משקף את טיב היחסים ההיסטוריים המושרשים בין שני העמים.

צילום: סוכנות הידיעות הסורית, "סאנא"

שני הצדדים הסכימו להגביר את התיאום ואת שיתוף הפעולה בתקופה הקרובה, לאור הצעדים הכלכליים שננקטו כנגד שתי המדינות. הם הדגישו את נחישותם להתמודד עם כל הניסיונות לערער את עמידתם האיתנה של המדינות.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה לאחר חתימת ההסכמים אמר ח'מיס, ראש הממשלה הסורי כי "על אף האתגרים עמם נאלצה המדינה להתמודד במהלך שמונה השנים של המלחמה, סוריה הצליחה לשרוד ולהתלכד סביב המנהיג והצבא ולהביס את הטרור. המדינות התומכות בטרור נכשלו ושיתוף הפעולה עם הרפובליקה האיסלמית באיראן ימשך בכל הרמות על מנת לענות על צרכי שני העמים. היחסים בין המדינות ברמה גבוהה מאוד וכן גם התיאום. היום נחתמו הסכמים איכותיים בתחומים רבים אשר יטיבו למדינות. סוריה רצינית במתן כל הדרוש לחברות האיראניות להשקיע בסוריה ולתרום באופן יעיל לשיקומה".

צילום: סוכנות הידיעות הסורית, "סאנא"
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח