כלכלהמבזקים

לראשונה בעולם: הבורסה ליהלומים פתחה מרכז למכירות פומביות

מרכז המכירות הפומביות נפתח הבוקר (שני) בטקס הפתיחה לתערוכת היהלומים העולמית שמתקיימת בימים אלה בבורסת היהלומים ברמת גן עם יותר מ-300 מבקרים מ-20 מדינות. בין המבקרים גם מנכ"ל הבורסה ליהלומים של דובאי – מרטין ליק. נשיא הבורסה יורם דבש: הענף מתחיל להתאושש מהמשבר הקשה בתולדותיו.

לראשונה בעולם: הבורסה ליהלומים פתחה מרכז למכירות פומביות של יהלומים מלוטשים.

מימין: יורם דבש נשיא בורסת היהלומים, אלי כהן שר הכלכלה ומרטין ליק מנכ"ל בורסת היהלומים של דובאי. צילום: נתן מור

אלי כהן שר הכלכלה, אמר בטקס הפתיחה: "בעולם הכלכלי המשתנה ישראל היא המקום היחיד בו יהלומים חדשנות ומסחר אלקטרוני נפגשים. נפתחה בישראל מעבדת חדשנות ראשונה מסוגה בעולם ומיזמים כאלה מסייעים להתמודד עם העתיד. יורם דבש, ידידי, חברי ורעי הטוב ואני שמנו לנו למטרה להחזיר את ענף היהלומים הישראלי לצמיחה ואנחנו בדרך להשגת היעד. אנחנו צריכים את הבורסה גדלה, צומחת משגשגת. הבורסה חשובה לכלכלה ומייצגת אותנו בגאווה. ישראל היא מותג נחשב בכל העולם בזכות מספר ענפים כלכליים וענף היהלומים הוא אחד מהם. אני רוצה להתחייב שאני אסייע לבורסה ליהלומים להתפתח ולצמוח".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי נשיא הבורסה – יורם דבש, שנאם אף הוא בטקס הפתיחה: "יותר מ-300 מבקרים מיותר מ-20 מדינות הגיעו לתערוכה, לחלקם זהו ביקור ראשון בישראל. ב-2018 לראשונה מזה מספר שנים נבלמה מגמת הירידה בייצוא היהלומים, הייצוא התייצב ואנחנו מקווים שיגדל ב-2019. זאת, הודות לעבודה הקשה והמצויינת של היהלומנים, לשינויים במצב השוק אבל במידה רבה גם לרפורמות עמוקות ומוצלחות שביצענו בתחום היזמות והפיתוח הטכנולוגי והדיגיטלי, הרגולציה והניהול, ולתמיכה שקיבלנו מממשלת ישראל באשראי ובפתיחת שווקים ועוד. למרות התאוששות הענף ובשל השינויים בעולם אנחנו עדיין זקוקים לעזרה ותמיכה של ממשלת ישראל ובלעדיה נתקשה לשרוד".

מימין: קובי קורן יו"ר התאחדות תעשייני היהלומים, יורם דבש נשיא הבורסה, אלי כהן שר הכלכלה, ערן זיני ועזרא בוארון. צילום: אחיקם בן יוסף

 

הבורסה ליהלומים ברמת גן מקיימת השבוע (28 עד ה-30 בינואר) את תערוכת היהלומים הבינלאומית – האירוע השנתי הגדול של ענף היהלומים. בתערוכה משתתפים כ-400 קניינים מרחבי תבל – שיא של כל הזמנים בתערוכת יהלומים בישראל, בין המבקרים גם מנכ"ל הבורסה ליהלומים של דובאי – מרטין ליק. "ענף היהלומים הישראלי, שחווה בשנים האחרונות את המשבר הקשה בתולדותיו, נמצא במגמת התאוששות", אומר נשיא הבורסה ליהלומים, יורם דבש, "בשנת 2018 נבלמה מגמת הירידה בייצוא היהלומים, וכעת אנו מקווים שבשנת 2019 הייצוא יחזור לעלות."

הבוקר, כאמור, נפתח מרכז ראשון מסוגו למכירות פומביות פתוחות של יהלומים (Auctions). הבורסה הישראלית ליהלומים היא הבורסה הראשונה ליהלומים בעולם שבה מתקיימות מכירות פומביות של יהלומים באופן מסודר ומאובטח, תחת אמצעי האבטחה המשוכללים בעולם, שכיום מתקיימות רק בחברות פרטיות. עד כה התקיימו בבורסה ליהלומים רק מכרזים (Tenders) שבהם נמכרים יהלומים למוסר המחיר הגבוה ביותר מראש.

Back to top button