בית מבזקים משדרגים את התשתיות: צפו בפריקת 3,000 פסי רכבת בנמל חיפה

משדרגים את התשתיות: צפו בפריקת 3,000 פסי רכבת בנמל חיפה

מעבר לתגובות

בימים אלה נפרקים בנמל חיפה 3,000 פסי מסילה מתוצרת חברת תריניקי הצ'כית, המרכיבים יחד כ-26 ק"מ מסילה.

פסים אלה ישמשו בין היתר, לחיבור קו החוף ל'רכבת השרון' ותחנות רעננה, אשר יאפשרו בעתיד נסיעה רציפה מהשרון דרומה דרך הרצליה ותל-אביב, ולצפון הארץ.

בנוסף, יחליפו הפסים החדשים מסילות ישנות יותר במסגרת מבצעי תשתית לשדרוג מסילת קו החוף, בין היתר בקטעים שבין תל אביב לחיפה.

אורכו של כל פס חדש הינו 18 מטרים, משקלו 1.08 טון' ועלות כל פס הינה 3,300 ש"ח. כל ק"מ מסילה מורכב מ-114 פסים.

סה"כ נפרקים מהאנייה שעוגנת בחיפה פסים בשווי של כ-10 מיליון ש"ח, במשקל כולל של 3,240 טון.

המשלוח הנוכחי מורכב משלושה סוגי פסים – כאלה ברוחב 54 ס"מ, המרכיבים את המסילות הוותיקות יותר, אשר עוברות תהליכי שדרוג; מפסים ברוחב 60 ס"מ, המונחים במסילות החדשות של רכבת ישראל; וגם מפסים מחוזקים, המיועדים בעיקר לתוואי מסילה העובר על גשרים.

תהליך הרכש וההספקה של פסי מסילה אורך כחצי שנה, ומגיע ממדינת הייצור באמצעות אנייה, זמן ההפלגה מצ'כיה, במקרה זה, ארך כשבועיים דרך הים. עם הגעתם לנמל נפרקים הפסים על ידי שני מנופים, ומשונעים באמצעות קרונות מטען של רכבת ישראל למתחמי אגף לוגיסטיקה הפזורים בארץ, ומשם מסופקים לשטח בהתאם לתוכנית העבודה השנתית.

בישראל יש כ-1,500 ק"מ מסילה, עליהם עוברות מעל 650 רכבות ביממה: נוסעים ומטען, וכן רכבות למשימות מיוחדות כגון רכבות עבודה. כל מסילה נבדקת מספר פעמים בשנה על ידי צוותי אגף מסילה וסביבה ברכבת ישראל הנעזרים במכשור מתקדם כגון קרוניות מדידה, הממפות את תוואי המסילה באמצעות קרני לייזר וגלי אולטרסאונד, ומוודאות שהמסילה תקינה ובטוחה.

לרכבת ישראל תוכנית עבודה שנתית סדורה, הממפה את מקטעי המסילה הזקוקים לשדרוג והחלפה, ובהתאם לכך מבצעת פרויקטים מורכבים, הכוללים לעיתים, הפסקת פעילות יזומה לזמנים קצובים.

מרכבת ישראל נמסר: "הצמיחה המבורכת בכמות הנוסעים מחדדת את הצורך בהרחבת התשתית הרכבתית, לצד שדרוג התשתית הקיימת, אשר יאפשרו להגדיל את תדירות הרכבות המופעלות, ולשפר את השירות. צוותי רכבת ישראל פועלים בהתאם לתוכניות עבודה סדורות, ומניחים מידי שנה עשרות רבות של מסילות חדשות, בפרויקטי תשתית ברחבי הארץ, לצד החלפת מסילות קיימות ושדרוגן."

צילום: דוברות רכבת ישראל

צילום: דוברות רכבת ישראל

צילום: דוברות רכבת ישראל
צילום: דוברות רכבת ישראל
צילום: דוברות רכבת ישראל
צילום: דוברות רכבת ישראל






אתם מוזמנים לשלוח לנו מידע חדשותי וליצור איתנו קשר בכל נושא ועניין.


* יש לציין כי אמינות הדיווח תיבדק ותפורסם באתר ע"פ שיקול דעתו של עורך אתר החדשות.
* נדגיש כי בצירוף תמונה אנו מסירים כל אחריות בגין הפרת זכויות יוצרים ואחריות זו תהיה מוטלת על השולח. שליחת תמונה ללא קרדיט צילום לא תפורסם באתר. אם אין ברצונכם לציין קרדיט אנא כתבו "ללא קרדיט".

לשליחת תמונות נוספות בוואטסאפ

תודה רבה וגלישה נעימה
צוות חדשות MivzakLive

להוספת נגן תחנות הרדיו לאתרך הדבק קוד זה


למעבר לערוץ החירום -לחצו כאן