מבזקיםפוליטי / מדיני

הושלמה רפורמת הגדלת קצבאות הזקנה לעולים

השבוע תכנס לתוקף הפעימה האחרונה בתשלום "תוספת הוותק" שיכולים לצבור עולים קשישים לקצבת הזקנה שלהם. הרפורמה, שיזמה מפלגת ישראל ביתנו, מגדילה את הקצבה בסכומים מקסימליים של בין 311 ש"ח ל-656 ש"ח, בהתאם לגיל ולמצב המשפחתי. המהלך הבא: יוזמת חקיקת "חוק פנסיית מינימום".

מחר (שני) תכנס לתוקף הפעימה האחרונה בתשלום "תוספת הותק" שיכולים לצבור מאות אלפי קשישים לקצבת הזקנה שלהם. רוב הנהנים מהרפורמה הם עולים. את הרפורמה יזמה מפלגת ישראל ביתנו כחלק מההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הקמת הממשלה הנוכחית ויישומה הואץ על פי דרישת המפלגה בעת הכנת תקציב 2019.

כתוצאה מהמהלך גדלו קצבאות הזקנה של אותם קשישים בשיעור של עד 311 ₪ ליחיד ו-622 לזוג , למי שגילו עד 80 שנה ועד 328 ש"ח ליחיד ו-656 ש"ח לזוג למי שגילו מעל 80 שנה. תוספת ותק לקצבת זקנה היא תוספת המשולמת בשיעור של 2% מהקצבה הבסיסית לשנה, על פי מספר שנות הביטוח שנצברו במוסד לביטוח לאומי. עד לשנת 2016, כל שנה מעל 10 שנות ביטוח זיכתה ב-2% תוספת לקצבה, עד למקסימום 50% עם ותק של 35 שנות תשלום לביטוח הלאומי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ברפורמה שיזמה ישראל ביתנו נקבע שהוותק ייצבר משנת הביטוח הראשונה ולא מהשנה ה-11. כלומר כדי לקבל את השיעור המקסימלי של 50% תוספת יהיה צורך לעבוד 25 שנים ולא 35 שנים כבעבר. השינוי נועד לעזור לעולים קשישים שלא הספיקו לצבור מספיק ותק עבודה בישראל. המשמעות היא תוספת של עד 20% לקצבת הזקנה (2%*10 שנים).

בישראל ביתנו מדגישים, כי הדאגה לאוכלוסייה המבוגרת תמשיך לעמוד במרכז פעילות המפלגה גם בכנסת הבאה. המפלגה מתכוונת לקדם חקיקה של חוק "פנסיית מינימום" שתעמוד על שיעור של 3,700 ש"ח ליחיד – סכום המהווה 70% משכר המינימום במשק.

אילוסטרציה. צילום: pixabay

תגובה אחת

  1. ברור שמפלגת ישראל ביתנו דואג למגזר שלו רוסים ולא לשאר הקשישים ילדי הארץ.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח