העולם הערבילבנוןמבזקים

יצא מהחור: נסראללה תקף את נתניהו וכינה את המבצע "כישלון"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה תקף הערב (שבת) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, הכחיש את השמועות על מצבו הרפואי וכינה את המבצע הצבאי לגילוי המנהרות בגבול לבנון, "מבצע צפוני" – כישלון. את הדברים אמר נסראללה לאחר שתיקה ארוכה של שבועות בהם בחר שלא להשמיע את קולו או להראות עצמו בכלי התקשורת.

בראיון מורחב הערב, בשידור חי בערוץ אל מיאדין המקורב לחיזבאללה, שנמשך כבר למעלה משעה אמר בין היתר נסראללה כי מצבו הבריאותי טוב, "היעלמותי בתקופה האחרונה מעיני התקשורת אינה קשורה למצב בריאותי כל מה שנאמר בקשר לזה בתקשורת – שקרים". הוא הדגיש כי מעולם לא חווה שום בעיה בריאות על אף שהוא נושק לגיל 60.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה

על המבצע הצבאי בגבול הצפון לאיתור, חשיפה והשמדת מנהרות חיזבאללה, "מגן צפוני" אמר נסראללה כי מדובר בכישלון של המודיעין הישראלי, לדבריו, "אנחנו לא מחויבים להודיע אם חפרנו או לא חפרנו מנהרות ובמקרה זה אנחנו נאמץ גם את העמימות. אבל חשוב שידעו כי ההצהרה הפתאומית של ישראל באה בעיכוב גדול של גילוי המנהרות האלה." נסראללה טוען כי "חלק מהמנהרות שכביכול חשפה ישראל קיימות 13 שנים, זה שהתגלו רק עכשיו מאשר שזה כישלון של המודיעין הישראלי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בעניין המנהרות וקיומן נושא זה חייב להישאר מעורפל. בכלל צריך לבדוק את הדברים האם הם (ישראל) אומרים את האמת על המנהרות" הדגיש נסראללה וציין כי "ההצהרה של נתניהו ושותפו (הרמטכ"ל אייזנקוט) כי המנהרות נועדו לשרת אותנו כדי לכבוש את הגליל נועדה לגרום לפחד בליבם של המתיישבים בצפון וזאת כחלק מהתרגיל הפוליטי".

נסראללה ציין כי "על אף שהמנהרות לא היו ראויות לתעמולה זו, המבצע "מגן צפוני" שירת אותנו במלחמה הפסיכולוגית. צעדי הכיבוש בגבול משקפים את החשש הישראלי מפני הפוטנציאל שיש בידנו לפעול בגליל. התמרונים הגדולים של ישראל הגיעו לשיא. חשוב לי להדגיש שמבצע בגליל לא יהיה תלוי במנהרות, וכיצד נתניהו ידע שהוא הרס את כולן? במקרה של תוקפנות ישראלית על לבנון אנחנו נכנס לגליל, הם אפילו לא יודעים מאיפה אנחנו נכנס, אנחנו מסוגלים לעשות זאת וזה יקרה בהתאם למהלך המלחמה. כבר שנים שיש לנו את היכולות ליישם את התוכנית שלנו ועכשיו זה אפילו קל יותר לאחר הניסיון שצברנו בסוריה."

"קבעתי שאנחנו נגן על לבנון וזכותנו לנקוט בכל האמצעים ההגנתיים כדי לעשות זאת. המבצע הישראלי לנטרול המנהרות אינו משפיע כלל, אפילו לא 10% ובכלל אינו ראוי להתייחסות." אמר מזכ"ל חיזבאללה נסראללה.

"מחיר התוקפנות על לבנון יהיה הרבה יותר גדול מהצפוי"

נסראללה הבטיח כי אם ישראל תתקוף את לבנון המחיר שהיא תשלם הרבה יותר גדול מהצפוי, "כל האפשרויות שלנו פתוחות ונעשה את הכל בשכל, בחוכמה ובעיקר באומץ. כל תוקפנות ישראלית נגד לוחמי חיזבאללה בלבנון ואפילו בסוריה יזכו לתגובה מצידנו. כל פעולה מסיבית שהאויב יבצע אנו נתמודד איתה כמלחמה. אני מזהיר את הישראלים, נתניהו עלול לעשות טעות כדי לממש את שאיפותיו הפוליטיות. ציר ההתנגדות מוכן להגיב לכל מקרה של תוקפנות. ישראל לא תוכל לעשות את הטעויות שהיא עושה בסוריה ובעזה. פעילות של ישראל בלבנון – זו מלחמה ואנו נגיב מיד".

בהקשר זה הוסיף נסראללה, "אנו עומדים מאחורי צבא לבנון ואיננו רוצים לגרור את המדינה למלחמה. אך אני קורא למדינה הלבנונית לבחון היטב את הצעדים של ישראל בגבול ולהיות מוכנים בכל זמן נתון לפעול במקרה הצורך כדי לממש אסטרטגיה הגנתית. "מגן צפוני" הוא הישג גדול באשליות. יש לצפות להתנהגות לא נכונה של נתניהו ערב הבחירות. החששות של ישראל בסוריה גדולים מאוד מפני שיש להם כישלון מודיעיני גדול".

בנוגע לרצועת עזה אמר נסראללה כי "הפלסטינים ברצועת עזה הבינו את המצב וניצחונם האחרון מאשר כי האנשים נחושים לפעול על מנת שלא יסבלו. הם מוכנים להגיב צבאית לכל תוקפנות.".

"יש לנו מספיק טילים מדויקים לכל עימות עתידי"

נסראללה אמר כי "להתנגדות היו טילים המסוגלים לפגוע בתל אביב כבר ביולי 2006. יש לנו מספיק טילים מדויקים במלחמה עתידית ואנו מסוגלים לפגוע בכל מטרה שאנו רוצים".

הוא התייחס לדברי בכירים בצבא ופוליטיקאים ישראליים שהתבטאו בעבר כי המלחמה העתידית לא תראה כמו המלחמות הקודמות והסביר כי "בכל מלחמה עתידית כל פלסטין הכבושה תהיה תחת מתקפה. אני יכול לייעץ לנתניהו, "השגנו כבר את הרקטות המדויקות. אנחנו כבר לא זקוקים לטילים מדויקים. כפי שאמרתי, יש לנו מספיק טילים כאלה לכל עימות עתידי. אני מציע לו להפסיק את ההפצצות בסוריה כי הן חסרות תועלת".

נסראללה הבהיר כי "קיימת אפשרות לקבל החלטה אחרת להתמודד עם ההתקפות הישראליות בסוריה, כי מה שקרה לאחרונה הוא חמור מאוד. העדפנו קודם לסיים את הלחימה הפנימית בתוך סוריה. נתניהו צריך להיות זהיר ולא ללכת רחוק מידי בסוריה נגד ציר ההתנגדות בדמשק, כי אנחנו נגיב. הרוסים לא יוכלו לתת גיבוי לישראלים כל הזמן. נתניהו נכשל. הוא לא הצליח למנוע ממנו את הגעת המשאבים שאנו זקוקים להם ללבנון וכישלון נוסף שעדיים לא הצליח להשיג את המטרה שלו וזה להוציא את איראן מסוריה. הפרויקט של נתניהו בסוריה נכשל ואיבד כל סיכוי".

תגובה אחת

  1. אם המבצע לגלוי והשמדת המנהרות החוצות לתחום ישראל אינן שוות התייחסות, למה העכברוש מתייחס אליהן בכל זאת? אין ספק שגם עכברוש וכך צריך להתייחס לנאסרללה וארגונו עלול לגרום לנזק אבל במקרה של סכסוך ועימות נוסף בין צה"ל לצבא לבנון ולארגון ה"עומד מאחוריו" לדברי העכברוש, מוטל וחובה על צה"ל בהוראה וגבוי הממשלה ועם ישראל להדביר תרתי משמע את המזיקים, ולהחזיר את לבנון לתקופת האבן כמו שהובטח בעבר, ואז תשקוט הארץ לדורי דורות.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח