חדשות הארץמבזקיםסרטונים

צפו: מד"א בתרגיל אירוע רב נפגעים בצ'ילה

בחודש שעבר נציגי משלחת מגן דוד אדום הגיעו לסנטיאגו, בירת צ'ילה, במטרה לקיים תרגיל משותף, של אירוע רב נפגעים * מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אני מברך כל פעילות שבה אנשים נתרמים מהידע שנצבר בארגון ושמח על צבירת הניסיון בטיפול מסור באנשים, בארץ ובעולם"

ביוזמת שגרירות ישראל בסנטיאגו, (השגריר אלדד חייט וסגן השגריר יונתן בר-אל), התקיימה לפני כחודש (10-13.12.18) סדנא בנושא ניהול אירוע רב נפגעים בסנטיאגו בירת צ'ילה שאורגנה ע"י השגרירות בשיתוף פעולה יוצא דופן יחד עם מנהל SAMU מחוז סנטיאגו (SAMU REGION METROPOLITANA – RM), עיריית LAS CONDES ומד"א.

בסדנא השתתפו כ-100 משתתפים (מנהלים משירותי האמבולנסים המרכזיים בסנטיאגו, נציגי אוניברסיטאות, כיבוי, משטרה, צבא, חדר המצב של משרד הבריאות מחוז סנטיאגו, המכון הפתולוגי, המשרד לניהול מצבי משבר (ONEMI) מחוז סנטיאגו, בי"ח ועיריית LAS CONDES)

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את הסדנא פתח סגן ראש העיר של LAS CONDES שהגיע לצפות בתרגיל עצמו ושיבח אותו.

ביומיים הראשונים של הסדנא למדו המשתתפים על המודל של מד"א לניהול אירוע רב נפגעים, ניהול צוות מקומי וגיבוש מודל מקומי לניהול אירוע רב נפגעים. ביום השלישי לסדנא התקיים התרגיל ולמחרת (ביום הרביעי) התקיימה פגישת עבודה בהובלת מנהל SAMU RM לסכום תכנית עבודה.

בתרגיל אותו יזמו שגריר ישראל בסנטיאגו, אלדד חייט וסגנו יונתן בר- אל, השתתפו – עיריית LAS CONDES שתרגלה פינוי מבנה העיריה בן 15 קומות, 3 מחלקות כיבוי, חפ"ק משרד הבריאות של מחוז סנטיאגו, פסיכולוגים מתנדבים, צלב אדום בצ'ילה, נציגי המשטרה ואמבולנסים מ-10 ארגונים שונים – וזו הפעם הראשונה שמתנהל תרגיל בין-ארגוני בהיקף כזה.

יצוין כי מד"א מקיים קשרי עבודה עם SAMU (המסגרת המארגנת של שירותי ה EMS הציבוריים בצ'ילה), מאז הקמתם בשנות ה- 90', עת היה מד"א שותף להקמת השירותים השונים ברחבי המדינה, הכשרות שונות והשתתפות בכנסים ופגישות מקצועיות.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מגן דוד אדום הוא חלק מארגון הצלב האדום הבינלאומי ותמיד מוכן להושיט יד ולסייע בכל מקום בעולם. הטיפול באסונות עם נפגעים רבים הפך לצערי למומחיות של מד"א במהלך השנים. את הידע והניסיון אנו חולקים בכל מקום בו יש צורך וכוונה להציל חיים. כך גם צ'ילה זקוקה למערך איתן שיהיה מסוגל לטפל באירועי אסון, אנחנו שמחים לתרום מניסיוננו לשיפור וחיזוק מערך רפואת החירום שם ובכל מקום אחר בעולם ועושים כל שביכולתנו על מנת לסייע לכוחות ההצלה במדינה להתפתח ולרכוש מיומנויות מצילות חיים. אני מברך כל פעילות שבה אנשים נתרמים מהידע שנצבר בארגון ושמח על צבירת הניסיון בטיפול מסור באנשים, בארץ ובעולם ומודה לשגריר ישראל בצ'ילה אלדד חייט ולסגנו יונתן בראל על היוזמה ושיתוף הפעולה בתקווה שיניב את פירותיו בעתיד".

צילום: דוברות מד"א

צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח