צרכנות

נהגים, היזהרו מהסחות דעת בכביש!

נהיגה היא לא פעולה פשוטה, וגם המיומנים והוותיקים ביותר עלולים להיות מעורבים בתאונות דרכים. הסיבות לכך יכולות להיות רבות ומגוונות, ביניהן תנאי מזג אוויר שגורמים לראות לקויה או לכביש רטוב, תשתית בעייתית של כבישים שאינם מתוחזקים כראוי ועוד – אולם רוב תאונות הדרכים נגרמות בגלל טעויות אנוש; ואמנם ידוע לכל שאסור להשתמש בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה וידוע שאם שותים אלכוהול אז לא נוהגים וכן הלאה, אולם טעות האנוש החמורה ביותר היא הסחת הדעת.

כן, כל נהג יכול לנהוג בזהירות, למלא את כל חוקי התעבורה ולהיות מרוכז כל כולו במה שנעשה בכביש שלפניו, ועדיין רגע אחד של היסח הדעת עלול להיות גורלי. זו הסיבה בעטיה רבים מתקינים מערכת בטיחות לרכב – למקרה שהסחת הדעת תתרחש בדיוק ברגע הלא נכון.

הטלפון הסלולרי

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

למרות שהמשטרה מחמירה עם נהגים הנתפסים עם הסלולרי ביד, עדיין ישראלים רבים מתקשים להתנתק מן המכשיר. חייבים לבדוק מה חדש בוואטסאפ ברמזור? מוכרחים לעדכן את מסלול הנסיעה בווייז בדיוק באמצע המחלף? מתעקשים להעלות סטורי לאינסטוש דווקא במהירות 120 קמ"ש בכביש 6? תשומת הלב שלכם לטלפון מנתקת אתכם מהכביש. התאפקו.

עייפות על ההגה

אם אתם נוהגים במשך זמן רב, או בשעות הקטנות של הלילה או פשוט אחרי יום ארוך וקשה בעבודה, יכול להיות שתרגישו את עיניכם כבדות אבל תרגישו שאתם יכולים להתמודד עם העייפות. אתם מתעצלים לעצור, רוצים כבר להגיע למחוז חפצכם, ואולי אתם בעצם לא כל כך עייפים למרות הכל? אז זהו, שממש לא כדאי לקחת את הסיכון. אם אתם מרגישים עייפות, ואם אתם נוהגים במשך שעתיים או שעתיים וחצי ללא הפסקה, עשו לעצמכם טובה ועיצרו לכמה דקות של התרעננות.

מחוץ לנהיגה

כשאתם נוהגים, התמקדו בנהיגה עצמה ותו לא. הנהיגה היא לא הזמן להתגלח, להתאפר, לכוון תחנות ברדיו, ואפילו לא להסתכל על שלטי החוצות הענקיים ולהתעניין בפרטים של מוצר שממילא אם תיקלעו לתאונת דרכים לא בטוח שתזכו ליהנות ממנו. כן, גם אם אתם עומדים בפקק והרכב בקושי נוסע, עדיף שתהיו מרוכזים בנהיגה ולא בשום דבר אחר מלבדה.

Back to top button