מבזקיםסרטוניםצבא וביטחון

צפו בתיעוד: שיגור טיל מיירט 'חץ 3' משדה ניסויים במרכז הארץ

מנהלת 'חומה' במפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון מפרסם כעת (שלישי) תיעוד של שיגור המיירט 'חץ 3' שהשלים הבוקר בהצלחה את משימתו. הניסוי המוצלח במערכת הנשק 'חץ 3' בוצע הבוקר בשעה 06:44 משדה ניסוים במרכז הארץ, בהובלת התעשייה האווירית ובהשתתפות חיל האוויר.

מערכת הנשק 'חץ 3' מיועדת ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. לאחר שיגור המטרה גילה אותה מערך המכ"מים של מערכת ה'חץ' והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר ניתח אותה וביצע תכנון מלא ליירטה. עם השלמת התכנון, שוגר לעבר המטרה מיירט 'חץ 3', אשר השלים את משימתו בהצלחה מלאה.

צילום: מנהלת 'חומה במפא"ת, משרד הביטחון

מערכת הנשק 'חץ' הינה מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב שכבתית, שאת פיתוחו מוביל משרד הביטחון באמצעות מנהלת 'חומה' שבמפא"ת. מערך ההגנה הרב שכבתית מבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת 'כיפת ברזל', מערכת 'שרביט קסמים', מערכת 'חץ 2' ו- 'חץ 3'.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשרד הביטחון ציינו כי "הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה, כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירה. יודגש כי מדובר בניסוי נוסף ומתוכנן בתהליך הפיתוח."

בניסוי השתתפו נציגי ה- MDA האמריקני והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק: הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק ומיירטי ה'חץ' הינו מפעל מל"מ של התעשייה האווירית, אשר פועל בשיתוף חברת אלתא- חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית, האחראית על מערך הגילוי המכ"מי. חברת אלישרא מבית 'אלביט מערכות' פיתחה את מערכת ניהול הירי. חברות בואינג, תומר, תע"א-תמ"מ ורפאל הינן קבלניות משנה עיקריות לפיתוח המיירט. חברת רפאל אחראית על פיתוח טיל המטרה.

צפו בשיגור הבוקר בשעה 06:44 משדה ניסויים במרכז הארץ

צילום: מנהלת 'חומה במפא"ת, משרד הביטחון

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח