מבזקיםצבא וביטחון

אלתא מערכות של התעשייה האווירית תספק מכ"מים לצבא פינלנד

אלתא מערכות של התעשייה האווירית, זכתה בחוזה של צבא פינלנד לאספקת מכ"מים רב-משימתיים קומפקטיים (C-MMR) מדגם ELM-2311. המכ"מים של אלתא, כולם מוכחים מבצעית, יספקו לצבא פינלנד יכולת זיהוי ואיתור של רקטות, פגזי ארטילריה ופגזי מרגמה כמו גם ממשק לשיגור התרעה למערכות התגובה של הצבא. המכ"ם, התומך ביכולות רב-משימתיות, מסוגל לפעול בו-זמנית לאיתור נשק ארטילרי וריגול אווירי והודות לכך לעכב באופן משמעותי את השימוש שעושה האויב באיומים מן האוויר.

מכ"ם MMR. צילום: התעשייה האווירית

אלתא נבחרה מבין מספר מתחרים, לאחר שהפתרון שהציעה במכרז עלה באיכותו על פתרונות אחרים. המכ"ם של אלתא נבדק בפינלנד באביב 2018 לשביעות רצונו המלאה של הלקוח, מערכות המכ"ם יסופקו לצבא פינלנד ב-2021.

בעשורים האחרונים התפתח שדה הקרב המודרני באופן משמעותי עם גידול ניכר במגוון האיומים מן האוויר. היכולת לנקוט באמצעי מנע הפכה לאתגר רציני. מערכות מכ"ם אינן יכולות עוד להתמחות במטרה אחת בלבד אלא נדרשות להיות מסוגלות לתת מענה למשימות שונות במקביל. על מנת להתמודד עם אתגר זה פיתחה אלתא את קו מוצרי המכ"ם הרב משימתיים (MMR) אשר ה-ELM-2311 הוא חלק ממנו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ה-ELM-2311, מערכת מכ"ם קומפקטית וניידת הפועלת בתדר C-band ועושה שימוש בטכנולוגיית אנטנה מתקדמת הקרויה 3D Active Electronically Steered Array (מערך סריקה אלקטרוני או AESA). המערכת ניתנת לשינוע על גבי רכב יחיד עבור הכוחות המתמרנים. המכ"ם מאתר את מיקום הנשק העוין ומחשב בזמן אמת את נקודת הפגיעה (POI) ונקודת המוצא (POO) ובה בעת גם את טווח הירי הדו-צדדי (אש כוחותינו).

אלתא מכרה יותר מ-100 מערכות MMR ברחבי העולם. מערכות אלו נפרסו, מופעלות במלואן והוכחו בשדה הקרב. משפחת המכמים MMR מציעה יכולות לריגול מן האוויר, הגנה אווירית, איכון נשק ארטילרי עוין והגדרת טווח ירי דו-צדדי.

יואב תורג'מן, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל אלתא

יואב תורג'מן, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל אלתא: "משפחת ה- MMR מעניקה מענה למגוון רחב של צרכים, כולל יכולת זיהוי ואיתור של רקטות ופגזי ארטילריה, לבניית תמונה אווירית מלאה. הביקוש למערכות MMR ניידות הולך וגובר והמכמים של אלתא, המוכחים מבצעית, מוכרים ופעילים ברחבי העולם. אנו מודים ללקוחותינו מצבא פינלנד על שבחרו פעם נוספת באלתא כספק."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח