חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו נפגש עם נשיא אוקראינה, נחתם הסכם סחר חופשי

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שני) עם נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו בלשכת רה"מ בירושלים. במעמד ראש הממשלה נתניהו והנשיא פורושנקו חתמו שרי הכלכלה של ישראל ואוקראינה על הסכם סחר חופשי בין המדינות. ההסכם עתיד להגדיל את היקף הסחר בין ישראל לאוקראינה.

ראש הממשלה נתניהו נשא דברים בפתח הפגישה:

"זוהי הפעם השלישית שלך כאן בישראל מאז תחילת כהונתך בשנת 2014. זוהי הוכחה ליחסים האיתנים בין אוקראינה לבין ישראל. לקשר הזה שורשים היסטוריים ותרבותיים עמוקים. יהודי אוקראינה הם חלק נכבד מאוכלוסיית ישראל, וכן ישנה קהילה יהודית גדולה באוקראינה, שהיא הקהילה הרביעית בגודלה באירופה. אני מעריך את מאמציך המתמשכים למגר דברי שטנה ולהילחם באנטישמיות באוקראינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך ביקורך הראשון בישראל כנשיא אוקראינה, נאמת בכנסת. בנאומך היוצא מן הכל, ציטטת אזרח אוקראיני בשדה התעופה שהיה בדרכו לישראל. הוא שאל על הטיסה בין קייב לבין תל אביב: "האם זאת טיסת פנים או שזו טיסה בינלאומית?" זה לא רק שהטיסות בין המדינות שלנו הן תדירות ומלאות, הן גם ממחישות את היחסים המלאים הקיימים בין הקהילה היהודית באוקראינה לבין יהודי אוקראינה שעלו ארצה והפכו לחלק בלתי נפרד מהחברה שלנו. אני גם מרוצה מהעובדה שהטיסות הללו מלאות באנשי עסקים ויזמים, אנשים שרוצים להעמיק את ההשקעות והסחר בין המדינות שלנו.

צילום: חיים צח/לע״מ

בשנים האחרונות, גם ההשקעות וגם היקף הסחר בין המדינות שלנו התרחבו והיום נבצע מהלך שירחיב אותם עוד יותר. נחתום עוד מעט על הסכם סחר חופשי שעבדנו עליו שנים רבות. לבירוקרטיה של המדינות היו הזדמנויות רבות להכשיל אותו, אבל התגברנו עליהן.

ברצוני להודות לשרים, אלי כהן וזאב אלקין ולסגן ראש הממשלה הראשון של אוקראינה, סטפן קוביב, על העזרה בהתגברות על המחסומים והבירוקרטיה ועל עבודתכם הענפה לגיבוש ההסכם החשוב הזה. כפי שרואים מהיקף ההסכם, שהרי מדובר בכ-1,500 עמודים, מאמצים רבים הושקעו בכל פרט.

במהלך ביקורך, נדון בדרכים נוספות להרחיב את שיתוף הפעולה ביננו במספר תחומים: בטכנולוגיה, בבריאות, בחלל, במדעים ועוד.

צילום: חיים צח/לע״מ

אנחנו בונים עתיד משגשג יותר לשני העמים שלנו, כל אחד בנפרד. אולם ביחד נוכל להצליח עוד יותר. בזמן שאנחנו אוחזים בעתיד ומקדמים את החדשנות, הטכנולוגיה והתעשייה, אנחנו חייבים גם להביס את הכוחות שמנסים לגרור אותנו אל העבר. כולנו חלק מאותה ציביליזציה, שמעריכה את החופש, את החירות ואת השלום. התרבות הזאת היום תחת מתקפה, במיוחד של כוחות האסלאם הקיצוני. הכוח החזק ביותר של האסלאם הקיצוני הוא המשטר האיראני, הוא משתלט על עמים- סוריה, תימן, לבנון ועיראק והורג אזרחים מסביב לעולם.

אתמול המשטר האיראני ירה טיל מסוריה במטרה לפגוע באזרחי ישראל. הגבנו על הפעולה התוקפנית הזו ופגענו במטרות איראניות בסוריה. ישראל תמשיך לחסום את מאמציה של איראן להשתמש בסוריה, לבנון ועזה כבסיסים קדמיים לתקיפת ישראל במטרה מוצהרת – להשמיד אותה. אין מדינה שתעמוד בצד בזמן שמתכננים ומקדמים את השמדתה. ישראל שומרת על הזכות הבסיסית שלה להגן על עצמה, גם בפעולות מונעות. זו זכות שקיימת לכל מדינה. נמשיך לנקוט בפעולות ההכרחיות כדי להגן על אזרחינו ולהגן על גבולותינו, ונמשיך להגיב בכוח לכל מי שמנסה לפגוע בנו.

הנשיא פורושנקו, בנאומך בכנסת, גם אמרת שחלמת על עתיד "שבו אין מקום לאלימות וטרור, אלא במקום שבו השלום, הסובלנות והשגשוג שולטים. אני שותף לחזון העתיד הזה. אני מצפה לדיונים שלנו היום ואני מצפה להמשיך ולעבוד יחד כדי לבנות את העתיד ששנינו מוקירים ושמגיע לעמים שלנו. ברוך הבא ידידי."

צילום: חיים צח/לע״מ

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח