מבזקיםסוריהצבא וביטחון

איראן מאיימת: "אנו ערוכים להשמדת ישראל"

מפקד חיל האוויר האיראני צוטט הבוקר (שני) ברשת אל ג'זירה לאחר גל התקיפות המשמעותי שביצעה הלילה ישראל לעבר מטרות צבאיות של כוח קודס בשטח סוריה כי "אנו מוכנים לקרב המכריע מול ישראל שיביא לסופה. הכוחות המזוינים שלנו ערוכים היטב ליום הפקודה בו ישראל תושמד".

בעקבות האירועים הלילה צה"ל הנחה כי אתר החרמון יהיה סגור היום למקרים וגולשים אך לא ניתנה הנחייה מעבר לכך לתושבי הצפון והשגרה נמשכת.

הבוקר דיווח משרד ההגנה הרוסי כי בתקיפת צה"ל הלילה נהרגו ארבעה חיילים סורים ו-6 נפצעו. עוד נמסר כי נגרם נזק למספר מבנים באזור שדה התעופה בדמשק. בנוסף צוין כי מערכות ההגנה האוויריות הסוריות הצליחו להפיל לפחות 30 טילים מונחים ששוגרו לעבר יעדים שונים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בצה"ל אמרו כי המטרות שהותקפו הלילה הן: אתרים לאחסון אמצעי לחימה ובמרכזם אתר בשדה התעופה דמשק בין לאומי, אתר מודיעין איראני ומחנה אימונים איראני.

מתקיפת צה"ל הלילה בסוריה. צילום: מקורות ערביים.

התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור טיל קרקע-קרקע שבוצע אמש על-ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, וכוונה לפגוע בצפון רמת הגולן. הטיל יורט על ידי לוחמי "כיפת ברזל".

גורם צבאי סורי ציין הלילה כי מערכות ההגנה האוויריות הסוריות הצליחו להפיל את רוב הטילים ששיגרה ישראל עוד בטרם הגיעו ליעדם.

תיעוד צבא סוריה של מערכות ההגנה האוויריות שהופעלו הלילה

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר כי התקיפה אמש בסוריה בוצעה בשלושה גלים על ידי מטוסי קרב. מוקד מרכזי בתקיפה היה אתר לאחסון אמצעי לחימה איראני בשדה התעופה בדמשק. הוא ציין כי השמדת המבנה גרמה לפיצוצי משנה רבים.

מנליס הוסיף כי הטיל ששוגר אמש לעבר ישראל כוון לצפון רמת הגולן במטרה לפגוע בריכוז אוכלוסיה. הטיל כאמור יורט בהצלחה על ידי לוחמי כיפת ברזל. מדובר בטיל מייצור איראני שנורה על ידי פעילים איראניים לאחר אישור שהתקבל בטהראן לבצע את הירי.

בצה"ל אמרו כי טרם התקיפה ובמהלכה ישראל הזהירה את הסורים מלבצע ירי נ"מ. על אף האזהרות סוריה הפעילה את מערות ההגנה האוויריות מה שהביא את ישראל לתקוף גם סוללות נ"מ סוריות. תא"ל מנליס הדגיש כי איראן מנצלת את סוריה לפעול משטחה והיא זו משלמת בסוף מחיר יקר.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

צילום: דובר צה"ל

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח