כלכלהמבזקים

הוכרז סכסוך עבודה בקבוצת ישראכרט

ההסתדרות הכריזה היום (ראשון) סכסוך עבודה בקבוצת ישראכרט בע"מ, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בענף, כך הודיע לפני זמן קצר יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, למנכ"ל הקבוצה ד"ר רון וקסלר. הסכסוך שהוכרז יחול על כ-1,200 עובדי הקבוצה.

ההודעה על סכסוך העבודה, שהוכרז בעקבות בקשת ארגון העובדים, בראשות אהוד מלך, מגיעה בעקבות המבוי הסתום במשא ומתן בין הנהלת הקבוצה ובנק הפועלים, לבין נציגות העובדים, באשר להסדרת תנאי עובדים במקרה של שינוי השליטה בקבוצה, לרבות תשלום מענק המכירה. נציגות העובדים, כאמור, נאבקת בין היתר, על זכותם של עובדי קבוצת ישראכרט, להיות שותפים ברווחי המכירה או שינוי השליטה, וזאת בשל תרומתם המשמעותית להצלחת החברה.

נזכיר כי המשא ומתן בין הצדדים מתנהל מזה חודשים ארוכים, תוך שהנהלת הבנק בוחנת אפשרויות שונות, בהן מכירת הקבוצה או הנפקתה, על מנת לעמוד בהוראות החוק להפרדת חברות האשראי מהבנקים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר תקופה ממושכת של ניסיונות הידברות, הנהלת הבנק הקשיחה את עמדותיה ובימים האחרונים אף הגדילה להניח על שולחן המו"מ הצעה נמוכה מכל ההצעות שהעלתה עד כה. על אף שלמהלך הצפוי של שינוי השליטה, עומדות השלכות מרחיקות לכת על ציבור העובדים וזכויותיהם, קיים חשש כי בכוונת הקבוצה לבצע פעולות, ללא שיתופם של העובדים, כמתחייב ביחסי עבודה קיבוציים, וזאת בניסיון להפעיל עליהם לחץ פסול ולהכתיב עובדות מוגמרות בשטח.

במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז היום, ההסתדרות וועד העובדים קוראים להנהלה, למלא את חובתה כחוק ולקיים מו"מ מיידי, תכליתי וענייני מתוך כוונה כנה להגיע להסכמות הנוגעות להשלכות המהלך על זכויותיהם של העובדים.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, אמר היום כי "אנו עדים כאן לניסיון לא הגון וחסר תום לב מצד ההנהלה להכתיב תנאים ועובדות בשטח בהקשר למהלך שינוי השליטה והשלכותיו על העובדים. לא ניתן לזה לקרות. ללא קיום משא ומתן מיידי שיבטיח את זכויות העובדים, ובתוך כך גם את תשלום מענק המכירה, נפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותנו, תוך גיבוי מלא לוועד העובדים. אני קורא להנהלה להתעשת ולמנוע משבר עמוק".

יו"ר ארגון עובדי קבוצת ישראכרט, אהוד מלך, אמר כי "ועד עובדי ישראכרט מחויב לפעול ולשמור על זכויות עובדי החברה. בשל כך פנינו להסתדרות החדשה במטרה להכריז על סכסוך עבודה ובכוונתנו לפעול ככל שנדרש במסגרת החוק במטרה למנוע את הפגיעה בציבור העובדים".

ישראכרט. צילום: חדשות MivzakLive

Back to top button