חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

הפרשה המשפטית: שופטת ועורכת דין נחקרו ושוחררו למעצר בית

מהמשטרה נמסר הערב (רביעי) בהמשך לחקירה המתנהלת בלהב 433 (יאח"ה) בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות, ולפרטים שכבר הותרו לפרסום, כי הותר לפרסום בנוסף שעפ"י החשד ניצל ראש לשכת עורכי הדין, אפי נווה, את תפקידו ואת יכולת השפעתו על תהליכי מינוי שופטים, כדי לקדם מינוי של שופטת שלום אחת בהיותו נתון בניגוד עניינים, תוך ביצוע עבירה וכן ניסה להשפיע על קידום של שופט שלום מכהן למחוזי, בהיותו נתון בניגוד עניינים תוך ביצוע עבירה, אך המינוי לא קודם.

נוה הובא היום לבית משפט ושוחרר למעצר בית מוחלט עד ליום 23.01.2019 בשעה 18:00.

עוד ציינו במשטרה כי במסגרת חקירה זו נחקרה גם שופטת השלום האמורה בחשד שעובר למינויה לתפקיד לפני כמה שנים, ביצעה עבירה כדי לקדם המינוי וכן נחקרה עורכת הדין האמורה בחשד שהיתה מעורבת בניסיון לקדם שלא כדין מינוי של שופט שלום לבית המשפט המחוזי. במשטרה הדגישו כי השופט בו מדובר אינו חשוד בביצוע עבירה. בסיום חקירתן, שוחררו השופטת ועורכת הדין בתנאים מגבילים, לרבות מעצר בית למשך חמישה ימים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת החקירה נגבו עדויות בחקירה פתוחה ממספר עדים ובכללם שלושה מחברי הוועדה למינוי שופטים, וכן בוצעו חיפושים במספר זירות ובהן לשכת עורכי הדין.

במשטרה מבקשים להבהיר כי בניגוד לשמועות ומידע לא מבוסס שנפוץ בימים האחרונים ברשתות החברתיות, החומר שנאסף לא מעלה חשדות לגבי מינויים של שופטים אחרים. החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) ומפוקחת על ידי פרקליט המדינה.

יש לציין כי על שאר פרטי החקירה והמידע מהטלפונים הסלולריים של החשוד ישנו צו אסור פרסום.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח