חדשות הארץמבזקים

יחידת הצוללים של זק"א החלו בהכנות לקראת השלב השני בהונגריה

ארבע שנות מחקר מקצועי שנערך ביחידת הצוללים של זק"א ועשרות פעולות דיפלומטיות הובילו לחיבור הממשל ההונגרי אל פרויקט משותף שתכליתו לעשות כל מה שניתן על מנת לאתר ולהביא לקבר יהודי את עצמות נרצחי הדנובה בהונגריה.

במהלך כל התקופה קיים ארגון זק"א פעילות מחקר ואיסוף עדויות אשר הובילו למסקנה כי "יש הרבה מה לעשות" וכי קיימת סבירות גבוהה למרות חלוף השנים לאתר עצמות ושרידים של הנרצחים. לשם כך פעל יו"ר ארגון זק"א במסירות ועקביות מתמשכת להציג את תוצרי המחקר ואת הסיכוי שלא נבדק משך למעלה מ-70 שנים באמצעות פניה ופגישות עבודה עם שרים וגורמים בינלאומיים בישראל ובהנוגריה.

בתקופה האחרונה ניתנו אישורי הממשל ותמיכתם לתכנן ולבצע את משימת החיפוש וההוצאה, תוך מחוייבות הדדית לשיתוף פעולה ועבודה משותפת לזכר כבודם של הנרצחים. מיד בהינתן האישור יצא צוות חלוץ מטעם יחידת הצוללים ובהם מפקד היחידה חיים אוטמזגין אשר הוביל יחד עם יו"ר הארגון את המשימה, מומחה סונאר ומומחה לעבודות תת ימיות מורכבות במטרה להציג לשלטונות את תוכנית החיפוש המורכבת והבנויה מכמה שלבים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתום שלושה ימי פעילות אינטנסיביים, סיים צוות החלוץ של יחידת הצוללים של זק"א את החלק הראשון במשימה הכוללת הגדרת שטח החיפוש המדוייק על בסיס עבודת החקר שנעשתה וכן בוצעו סריקות ותיעוד של קרקעית הנהר באמצעות מכשיר משולב של מצלמה תת ימית ו'סונאר' המורכבים על רובוט תת ימי, כלי ייחודי שנרכש על ידי ארגון זק"א רק לאחרונה. התמונות וממצאי סריקת הסונאר הועברו לצורך פיענוח ובהתאם לתוצאות, תיקבע המשך המשימה.

יהודה משי זהב יו"ר זק"א, אמר: "הוצגו בפניי תוצרי העבודה של צוות החלוץ, מדובר במשימה מורכבת ביותר בשל זרמים חזקים הפועלים בנהר וכן הטמפרטורה והראות הנמוכה מתחת למים, צוות החלוץ עשה עבודה מקצועית בשטח ביחד עם הסנואר והביא המלצות מקצועיות לשילוב טכנולוגיות מתקדמות בנוסף ולצד פעילות הצוללים שישתתפו במשימה, בימים הקרובים נעסוק בפיענוח הממצאים שנאספו בשטח ונקבל החלטה כיצד ומתי נכון לצאת לחלקו השני של המשימה כל זאת בתיאום מלא עם גורמי הממשל ההונגרי".

צוות זק"א בנהר הדנובה בהונגריה. צילום: זק"א
צוות זק"א בנהר הדנובה בהונגריה. צילום: זק"א
צוות זק"א בנהר הדנובה בהונגריה. צילום: זק"א
צוות זק"א בנהר הדנובה בהונגריה. צילום: זק"א

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח