חדשות הארץמבזקים

מועצת רואי חשבון: "ביטול שנת ההשלמה וקיצור משך הלימודים"

מועצת רואי חשבון החליטה על ביטול הפטורים בבחינות שניתנים על סמך שנת ההשלמה. המשמעות: שנת ההשלמה תבוטל, משך הלימודים הכולל יתקצר בחצי שנה, יוקם צוות לעדכון נושאי הבחינות

מועצת רואי החשבון בראשות מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, החליטה היום (רביעי) על ביטול עתידי של פטורים מבחינות על בסיס שנת ההשלמה. משמעות המהלך, שנעשה בשיתוף פעולה מלא עם המועצה להשכלה גבוהה, הוא ביטול שנת ההשלמה וקיצור משך הלימודים הכולל לחשבונאות בחצי שנה.

שרת המשפטים איילת שקד, ומנכ"לית המשרד, אמי פלמור (צילום: אתר הכנסת)

בהמשך להודעות קודמות בנושא, קיבלה הערב מועצת רואי חשבון החלטה שתוביל לביטול שנת ההשלמה. החלטת המועצה התקבלה בסיום תהליך היוועצות עם ראשי החוגים לחשבונאות במוסדות להשכלה גבוהה ובשיתוף המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג). במועצת רואי חשבון ובקרב ראשי החוגים רואים במהלך הזדמנות לבחון ולשפר את תכניות הלימודים בחשבונאות מצד אחד, ולעדכן את נושאי בחינות הרישוי מצד שני. בנוסף, המועצה החליטה על הקמת צוות שיורכב ממיטב אנשי המקצוע בתחום, וימליץ למועצה על שינוי הסילבוסים ונושאי הבחינות, כך שבתוך מספר שנים ייווצר איזון נכון וראוי בין ההשכלה האקדמית בתחום החשבונאות לבין דרישות הרגולציה וצרכי המקצוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בישיבת המועצה שהתקיימה היום אמרה פלמור: "שיתוף המל"ג בתהליך ורתימת ראשי החוגים מאפשרים לנו לקבל היום החלטה חשובה לטובת עתיד המקצוע, איכותו והאטרקטיביות שלו, ולטובת הסטודנטים לחשבונאות בישראל. יצאנו לדרך בעקבות מסקנות תהליך טיוב רגולציה שביצע משרד המשפטים, ויחד עם המל"ג אנחנו מביאים היום לשינוי בתכניות הלימודים ולביטול שנת ההשלמה, שמטילה עלויות גבוהות על הסטודנטים ומאריכה יתר על המידה את מסלול ההסמכה של רואי החשבון בישראל. הצעת ההחלטה הזו הכרחית ומתקבלת בשעת רצון, אך מאפשרת זמן היערכות והתארגנות לסטודנטים ולמוסדות להשכלה גבוהה, כדי לוודא שהמהלך נעשה באופן זהיר, מדויק ומקצועי".

Back to top button