חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נשיא המדינה: "עצמתנו הצבאית והמדינית חסרת תקדים"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיבל היום (רביעי) לידיו את ההערכה האסטרטגית השנתית לישראל לשנת 2019 של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), על ידי ראש המכון האלוף במיל' עמוס ידלין. חוקרות וחוקרי המכון הציגו במפגש את הסוגיות הביטחוניות והמדיניות המהותיות לישראל להערכתם לקראת לשנת 2019.

"השיח הציבורי בישראל מתאפיין בעיסוק ב'עכשיו'. בכך איננו גרועים ממדינות מתוקנות ומתקדמות אחרות. לא רק בישראל תובע הכאן והעכשיו את תשומת הלב של הציבור, ולא רק בישראל הוא מקבל אותה," אמר הנשיא בראשית דבריו והמשיך: "מיותר לציין שבתקופת בחירות התחרות על תשומת הלב הציבורית, על הכאן והעכשיו, הופכת למרוץ חימוש ממש. על רקע זה ההערכה השנתית של המכון למחקרי ביטחון לאומי מזהירה באור ייחודי. המסמך שלפנינו הוא תוצאה של ניתוח תהליכי עומק וגיבוש תמונה כוללת על ההווה. אבל יש בו גם מבט צופה פני עתיד, מבט שמנסה להסיק מהעתיד את אופי הפעולות הנדרשות היום."

צילום: מארק ניימן /לע"מ

"עצמתנו הצבאית והמדינית חסרת תקדים, עלינו לנצל אותה על מנת להבטיח את האינטרסים שלנו גם ביום המחר, ההערכה השנתית והמלצות המדיניות שבתוכה, מרכיבות יחד מסמך מפוכח שאינו מהסס למתוח ביקורת, על הכרעות, מעשים ומחדלים שלנו אולם בה בעת, ניכר מכל שורה ושורה בה כי ההערכה מונעת מדאגה אמיתית וכנה לעתידה ובטחונה של ישראל. משום כך מהווה ההערכה דוגמא ומופת, לפטריוטיות ואומץ לב אזרחי מהמעלה הראשונה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן /לע"מ

מדברי ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלוף (במיל') עמוס ידלין: ״האיום החמור ביותר הוא לא מלחמת לבנון השלישית אלא מלחמת הצפון הראשונה- מערכה בו זמנית מול חיזבאללה בלבנון, סוריה ואיראן- אליהן עלול להצטרף גם חמאס מדרום. ישראל של שנת 2019 היא מדינה חזקה, צה״ל מרתיע ועוצמתו גדולה מאד- האתגר הוא לקחת את החוסן הזה ולהשתמש בו למימוש מדיניות נכונה״

מדרג האיומים המובילים על פי סדר חומרתם כפי שהועברו בהערכה האסטרטגית של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) כולל את מלחמה מול כל גורמי הכוח בצפון: איראן' חיזבאללה והמשטר הסורי, עימות צבאי בדרום והתדרדרות ביו"ש.

צילום: מארק ניימן /לע"מ

תגובה אחת

Back to top button