חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

שופט בדימוס על הפרשייה: יהיה קשה להוכיח שוחד מיני

שופט בדימוס: צו איסור פרסום על הפרשה מיותר ומזיק. תמיד היו דילים וקליקות בבחירת שופטים, והאלטרנטיבה – גרועה יותר

השופט בדימוס דניאל ארנסט טוען כי הסערה סביב מערכת המשפט בימים האחרונים פוגעת קשות באמון הציבור – בעיקר בגלל איסור הפרסום המיותר שהוטל עליה.
לדבריו, כאשר מוטל צו איסור פרסום, כל מי שקשור וכל מי שמקושר יודע מה קורה – וכל יתר עם ישראל עסוק בספקולציות. אין דרך יותר שלומיאלית ויותר שוחקת אמון מהדרך הזו. "כל הסערה הנוכחית סביב המינויים היא סתם סנסציה, והגיע הזמן להסיר את איסור הפרסום".

בהמשך לדבריה של השופטת בדימוס דורית בייניש שהתראיינה בנושא, אומר השופט בדימוס ארנסט כי "תמיד היו דילים בבחירת שופטים, תמיד הייתה מסחרה של 'תן לי למנות את השופט הזה והזה – ותעזור לי למנות את המקורבים לי במקומות שאני חפץ בהם'. הדילים תמיד היו סביב העדפה, או פוליטית, או מגדרית, או אתנית. זה לא אומר שזה מושחת. אין שיטה שאין בה דילים ולחצים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"ראו מה קורה בארה"ב, שם השיטה היא של מינויים פוליטיים – ואז ההכרעות שלה יוצאות לגמרי עקומות. אתה יכול להיתפס בחלק ממדינות בארה"ב שלוש פעמים מעשן מריחואנה ולהיכנס לכל החיים לכלא".

"אני מכיר הרבה שיטות לבחירת שופטים בהרבה מדינות, והמערכת בישראל היא הטובה והנקייה מכולן. בשנים האחרונות המערכת עושה בדיקת עומק אמיתית, עם בדיקה פסיכולוגית של שופטים. אין כמעט ארצות שעושות את זה. נכון, בכל אלף תפוחים תמיד יימצא אחד רקוב. אין דרך מושלמת, אבל דווקא בתקופה האחרונה, כשאין יותר קליקות – כל אחד מושך לכיוון שלו – וככה יוצא שהמינויים מאד מגוונים ולא מפלים".

עו"ד דניאל ארנסט. צילום: דידי טוכטרמן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח