צרכנות

תמ"א 38 – איך זה עובד?

זה לא סוד שישראל נמצאת בסיכון גבוה לפגיעה מאסיבית כתוצאה מרעידת אדמה חזקה שעלולה להתרחש בכל רגע נתון. על כך יעידו התשדירים המזהירים מפני הרעידה והמורים לתושבים כיצד להתנהג בעת הימצאות בתוך מבנה או בשטח פתוח. גם הממשלה פועלת לחיזוק ביטחונם של התושבים בישראל, ועל כן היא אישרה החל מ-2005 את תכנית המתאר לחיזוק מבנים מפני רעידת אדמה הנקראת בקיצור תמ"א 38. במסגרת תכנית זו ניתן לחזק מבנים שאינם עומדים בתקן לרעידת אדמה ולהתכונן לבאות.

מי זכאי לשינויים במסגרת תמ"א 38?

על מנת להוציא את התכנית מהכוח אל הפועל, חשוב שיתקיימו בבניין התנאים הבאים:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  • היתר הבנייה של מבנה הוצא לפני שנת 1980, כלומר לפני החלת התקן לחיזוק מבנים.
  • מהנדס מוסמך יכול לאשר כי המבנה אינו עומד בתקן.
  • בית המשפט לא קבע כי המבנה מיועד להריסה.
  • המבנה הוא בית משותף בן 2 קומות ומעלה ושטחו עולה על 400 מ"ר.

מה מקבלים בתמורה?

חיזוק המבנה מפני רעידת אדמה עלול לגרום אי נוחות זמנית. דיירי הבניין עשויים לסבול מרעשי בנייה ואף לפנות את מקום משכנם. עם זאת, בתמורה יכולים הדיירים לקבל שורה ארוכה של הטבות ושדרוגים: מחסן, ממ"ד, מרפסת, הוספת אינטרקום, שדרוג הלובי, שיפוץ חדר אשפה, שדרוג ושיפור התשתיות וכדומה. מעבר לכך, שדרוגים אלה יכולים להעלות את הערך של הדירה, כך שניתן להשכיר או למכור אותה במחיר גבוה יותר.

תמ"א 38 – אז איך זה מתבצע בפועל?

כדי להוציא את תמ"א 38 מהכוח אל הפועל, צריך שיתקיימו התנאים הבאים:

  • להכין את השטח – בשלב הראשון, דיירים המעוניינים בשדרוג הבניין שלהם, צריכים לשכנע את השכנים שמדובר שינוי משמעותי לטובתם. יש צורך להשיג את הסכמתם של מרבית הדיירים לשינויים, כלומר 66% מהדיירים לפחות צריכים להסכים לשדרוגים.
  • האם הבית אכן זכאי לתמ"א 38 – כמובן, אינכם יכולים לצאת לדרך לפני שבדקתם שהבניין שלכם יכול לעבור שיפורים במסגרת התכנית.
  • מפרסמים מכרז – בשלב זה הדיירים מזמינים את אנשי המקצוע, ובכללם חברות הבנייה, להציע הצעות מחיר. כך שהם יוכלו להשוות בין ההצעות ולהחליט מה טוב עבורם.
  • התכנית לשינוי – בשלב זה המהנדסים עורכים תכנית בנייה הכוללת את השינויים שיבוצעו.
  • מחכים לאישור מהרשויות – כל תכנית של מהנדס צריכה לקבל אישור מטעם הרשויות המקומיות, כלומר מהעירייה, המועצה המקומית או האזורית.

לעבור את תמ"א 38 בקלות

תכנון ובנייה במסגרת תמ"א 38 אינו עניין של מה בכך, ואתם זקוקים לליווי של חברה מקצועית ואיכותית שיכולה להשתלט על העניינים בקלות. Engelinvest היא חברה מיומנת המציעה שירותים בתחומים כמו תמ"א 38, פינוי בינוי, התחדשות עירונית וכדומה. הצוות המקצועי של החברה אינו נח לרגע. הוא מלווה את הלקוח מתחילת תכנון הפרויקט ועד לתוצאה המוגמרת, כאשר הדיירים מקבלים בניין חזק ואיתן לתפארת.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח