מבזקיםצבא וביטחון

ראש חטיבת ההגנה בסב"ר החדש – תת-אלוף ד'

היום (חמישי), התקיים טקס חילופי ראש חטיבת ההגנה בסב"ר. הטקס נערך באתר ההנצחה לחללי חיל הקשר והתקשוב ביהוד בראשות ראש אגף תקשוב וההגנה בסב"ר, אלוף ליאור כרמלי, מפקדים ובני משפחה.

תת-אלוף ד' שנכנס היום לתפקיד ראש חטיבת ההגנה בסב"ר החליף את תת-אלוף נועם שער, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות וישתחרר מצה"ל לאחר 24 שנות שירות.

ראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר, אלוף ליאור כרמלי אמר בטקס: "אנו מעבירים היום את הפיקוד על החטיבה מנועם שהקים את החטיבה ועיצב אותה למה שהיא היום, לד' שייקח את המושכות וימשיך את עיצוב החטיבה ומיסוד מערך ההגנה בסייבר בצה"ל. ההשתנות הדיגיטלית בעשור האחרון מורגשת בכלל מרחבי העשייה ואגף התקשוב וההגנה בסב"ר מוביל מהפכה דיגיטלית שתאפשר לצה"ל לשפר את יכולותיו ולהעצים את תפקודו. לצד השתנות זו והעמקת ההתבססות על הדיגיטל בעשייה הצה"לית התפתח איום חדש במרחב הקיברנטי על ידי שחקנים, קרובים ורחוקים. אל מול איום זה הוטלה על האגף האחריות להגן על היכולות של צה"ל והוקמה חטיבת ההגנה לפני פחות משלוש שנים. נועם, זכות הראשונים ניתנה לידך האמונות. בשנתיים וחצי האחרונות הובלת את ההקמה של חטיבת ההגנה. עסקת במרץ בעיצוב דרך הפעולה והמענה להגנה בסייבר ובספקטרום באגף ובצה"ל. בדרכך המיוחדת רתמת אנשים וגופים לתנופה משמעותית והצלחת ביצירתיות ובנחישות להקים חטיבה מבצעית המובילה מערכות לנוכח אויב. במובנים רבים החטיבה בנויה היום בדמותך. אתה יכול להסתכל בגאווה גדולה על שנים רבות של תרומה בחוד העשייה של צה"ל, אך בעיקר על הדרך בה אתה משמש מודל של מופת לקצין ומפקד בצה"ל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

ראש חטיבת ההגנה בסב"ר היוצא, תת-אלוף נועם שער: "בעוד זמן קצר אעביר את הפיקוד על חטיבת ההגנה למחליפי ואסכם תקופה של שנתיים וחצי בפיקוד על הגוף הנפלא הזה. הגעתי מתוך הבנה עמוקה של חשיבות העיסוק בהגנה, כמו גם הכרה במורכבות האתגר המקצועי והמבצעי הטמון בעיסוק זה. הייתה זו תקופה של יצירת עליונות לצהל, עיצוב המרחב הקיברנטי, ניטורו ואחיזתו, לצד בניית והפעלת כח מקצועי, מאומן ומיומן בזמן ובמקום הנכון. בנינו מוקדי מצוינות, מצוינות טכנולוגית, מודיעינית ומבצעית, העזנו ופרצנו גבולות. בסיפוק ובגאווה אני יכול לומר שבנינו יחידת סייבר מבצעית להגנה. יצרנו שיתוף פעולה בתוך צה״ל וגם מחוץ לצה״ל על מנת להקים מערך הגנה מבצעי, מקצועי, מאומן ומצויד במיטב כלי ההגנה. אני בטוח שהתקופה הקרובה תהיה תקופה של פריצה קדימה בנושא הכל כך חשוב הזה".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

ראש חטיבת ההגנה בסב"ר הנכנס, תת-אלוף ד' אמר בטקס: "זהו יום מרגש מאוד עבורי. אני מבין את גודל האתגר, נכון ומוכן לקראת המשך העשייה, עם הרבה יראת כבוד וגאווה גדולה על החטיבה אותה אני מקבל היום לפיקודי- על אנשיה האיכותיים והמקצועיים, שעושים לילות כימים בבניין הכח ובהפעלתו למול יריבנו ואויבינו, על העשייה המשמעותית אליה נחשפתי בתהליך החפיפה אותו ביצעתי בשבועות האחרונים ועל הרלוונטיות של החטיבה לביטחון המדינה. אני מבטיח כאן לעשות הכל כדי שהחטיבה תמשיך למצות את הפוטנציאל בממד ותמשיך להיות שחקן משמעותי ומוביל במרחבים הללו. נועם יקר, היום אתה מעביר אלי את הפיקוד על הנכס היקר לך מכל, על החטיבה אותה בנית ועיצבת. היום אתה מסיים גם שרות של 24 שנים בצה"ל. בשנים האחרונות השקעת את כל מרצך לעיצוב ובניית החטיבה, נלחמת לקידום העקרונות בהם האמנת, חתרת בכל מאודך ליצור את השותפויות הרבות והפכת את החטיבה לארגון רלוונטי ומשמעותי מאוד, ארגון נכסי ומקצועי. והחשוב מכל, השארת אחריך עשרות רבות של פקודים שהפכו במרוצת השנים למפקדים מצטיינים. מאחל לך המון הצלחה בהמשך הדרך".

צילום: דובר צה"ל

Back to top button