חדשות הארץמבזקים

הפגנת המונים באילת: אל תסגרו את שדה דב!

מאות מתושבי אילת ביניהם חולים, סטודנטים, עובדי מפעלים, ארגונים ומלונות, ארגוני נשים ותנועות נוער הפגינו היום (ה׳) כנגד סגירת שדה דב. עשרות משאיות, כלים כבדים ומוניות שיבשו את התנועה משדה התעופה ועד לרחבת קלאב הוטל שם נפתחה היום הלאומיאדה במסגרתה מתארחים באילת למעלה מ – 2,000 חברי מרכז הליכוד ביניהם שרים וחברי כנסת. בזה אחר זה עלו לבמה תושבי העיר אילת הנזקקים לטיפולים רפואיים במרכז וסיפרו על הקושי הרב הכרוך בכך. הם ותושבי העיר כולם קראו לראש הממשלה לדחות את סגירת שדה דב עד להצבת חלופה ראויה בתל-אביב או על אי מולה. מבין חברי הכנסת המתארחים בלאומיאדה הגיע חה"כ אורן חזן להביע תמיכה במחאת תושבי אילת.

אהובה לוי תושבת העיר, שנזקקת לטיפולים רפואיים תכופים באיכילוב אמרה: "מי שאומר שנתב״ג יכול להחליף את שדה דב מעולם לא היה צריך להמתין 7 שעות לאחר טיפול כימותרפי למטוס שמאחר. מי שאומר זאת לא מבין מה זה לעמוד בפקק במשך 50 דקות כדי לעבור 3 מחלפים ולשאול את עצמך כל הזמן הזה, האם תספיק להגיע לטיפול רק כדי להגיע לתחנת האוטובוס או המונית הקרובה".

מדינה אשכאר, המלווה את בעלה חולה לב וריאות אמרה: "אני פונה לראש הממשלה נתניהו, אתה רוצה לסגור לנו את בית החולים יום אחד ויום אחרי אתה רוצה לסגור לנו את שדה דב. מה אתם רוצה מהחיים שלנו? תן לנו לחיות בכבוד. גם ככה נתת לדרוזים להיות אזרחים סוג ב', אל תיתן לאילתים להיות אזרחים סוג ג'".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שירז קדם, תושבת אילת שחלתה לפני 20 שנים במחלה כרונית נדירה ומקבלת טיפול רק בבית החולים תל השומר, אמרה: "ההחלטה לסגור את שדה דב תמרר לי את החיים, תגרום לי לסבל רב ונוסף של נסיעות מתישות אחרי טיפולים והמתנה לטיסות מכיוון שהזמינות של הטיסות לבן גוריון תרד. ההחלטה הזו תמרר לחולים אונקולוגים וחולי דיאליזה שעולים לעיתים פעמיים בשבוע לטיפול שאינם יכולים לקבל לצערנו כאן בבית החולים, לילדים בעלי המוגבלויות שאת חלקם אני בעצמי מלמדת וההעברה לבן גוריון תגרום להם סבל רב, להורים שלהם גם כן. אל תהרגו אותנו כל פעם מחדש".

סימה נמיר, תושבת העיר, המלווה את אמה בת ה-94 לטיפולים רפואיים מידי חודש סיפרה על הטרטור בטיסות מבן גוריון, ועל כך שנאלצו לא פעם לוותר על טיפול כאשר לא היו טיסות משדה דב. ״אנחנו לא באים לעשות חיים בתל אביב. אם לבכם פועל בתוככם, תפסיקו להכות בעיר אילת״.

ח"הכ אורן חזן (הליכוד) אשר הגיע לתמוך במחאת תושבי העיר אילת אמר: "אני, כחבר בכנסת הזאת וגם בכנסת הבאה, לא אשתף איתם פעולה. אנחנו לא ניתן להם עם כל הכבוד, לבוא לחגוג פה, לעשות פה מסיבות, להגיע לפה מעונבים בטיסות ואז לצחוק עליכם בפנים. עם כל הכבוד לתאוות הבצע של כמה טייקונים שיש להם קרקעות, פה יש נפשות ששומרים עלינו בגבול הדרומי. אני לא אתן לכם לסגור את השדה כדי לבנות מגדלים. פנו את הספארי ברמת גן, תעתיקו את הקופים והפילים למחלף קאסם, אזור פארק חיריה ותבנו שם אלפי דירות."

אלי לנקרי, סגן וממלא מקום ראש העירייה קרא מעל הבמה לכל ראשי הסיעות המתמודדות בבחירות הקרובות לכנסת להצהיר היום, כי לא יאפשרו לסגור את שדה דב. "המאבק בזה הוא בין הפריפריה וצרכיה החיוניים לבין צורכי טייקוני נדל״ן וכסף ואסור שהפריפריה תפסיד! אני פונה לחברי הכנסת הרבים שתומכים בהשארת המסלול, שאנו כתושבי העיר חבים להם תודה גדולה, להמשיך מיד לאחר הבחירות לקדם ולהשלים חקיקה בנושא״.

יו"ר ההסתדרות במרחב אילת, אבי אזולאי, אמר: "יש לנו אלפי חולים תושבי אילת הטסים לבתי חולים במרכז הארץ, וזאת צרה צרורה עבורם. זאת גזירה שנופלת על כל תושבי המדינה שטסים לאילת, עיר שחיה אך ורק מתיירות. תקוותנו היא שסגירת שדה דב תדחה לפחות עד סוף 2019 וזה ייתן לנו קצת אוויר לבחון ולנסות לקדם חלופות לסגירה. הדאגה שלנו שאם הטיסות מאילת יפעלו בנתב"ג, הן יהיו בעדיפות נמוכה על פני הטיסות הבינלאומיות, בקבלת אישורי המראה. בנוסף, הטיסות יצומצמו, כי לא יהיו אישורים לטיסות מנתב"ג, והדבר עלול להביא לפיטורים בחברות התעופה".

לדברי תא״ל (מיל׳) אבי בניהו יועץ ומלווה את מטה המאבק למניעת סגירת שדה דב: ״סגירת שדה דב ללא חלופה ראויה, תהווה ניתוק צינור החמצן ממרכז הארץ לאילת ולערבה ופגיעה אנושה בבריאותם ורווחתם של תושבי אילת, בכלכלתה ובפרנסת תושביה. לפני כחודש פגשתי בראש הממשלה נתניהו אשר ליד ראש לשכתו יואב הורוביץ הבטיח שלא ייתן שתושבי אילת וראש העיר ייפגעו. אנו מקווים שהשכל הישר יגבר וכך יהיה״.

כידוע על פי החלטת הממשלה מיולי 2018, עתיד שדה התעופה דב להיסגר לפעילות צבאית ואזרחית ביולי 2019 ולהיהפך לנכס נדל"ני זאת לאחר שסגירתו נדחתה כבר ארבע פעמים בזכות מאבק עיקש וצודק שמוביל ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי. משדה התעופה דב ואליו טסים כיום כ-800 אלף נוסעים בשנה והוא משמש כתחנה המרכזית עבור תושבי אילת הנדרשים להגיע למרכז הארץ לצרכי רפואה, עבודה ועוד, וכן עבור מאות אלפי תיירים וישראלים הבאים בשערי העיר הדרומית. השדה הוא "צינור החמצן" לעיר אילת וסגירתו תגרום נזק כבד לתושבי העיר ולכלכלתה המתבססת על תיירות. בפועל, אין כיום חלופה ממשית למאות אלפי הטסים משדה דב ואליו, כיוון שלאילת וממנה אין רכבת או כבישים מהירים ונתב"ג עמוס מאוד ואינו מסוגל לשמש חלופה ראויה לנוסעי שדה דב. על כן קוראים ראש העיר אילת ותושביה לראש הממשלה, לאמץ את התוכנית המוצעת לצמצם את שדה דב למסלול אחד במערב עם טרמינל קטן ואת שיווק הקרקעות לנדל"ן, להתחיל ממזרח למערב. זאת כאמור עד לקידום פתרון ראוי בתל אביב או על אי מולה.

״ההפגנה היא הפעולה הציבורית הראשונה בשרשרת של פעולות חריפות שתהיינה עד שנסגור לחלוטין את העיר כולל את שדה התעופה אילת רמון״ אמר ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי והוסיף: ״אנו נאבקים במאבק צודק ומוסרי על חייה של העיר ולא נאפשר לאיש לחסל את העיר ולפגוע בתושביה. ההחלטה לסגור את שדה דב המשמש כתחנה הציבורית שלנו מבלי לתת לנו חלופה ראויה היא החלטה רעה ומרשעת הסובלת מזחיחות ואכזריות לא מובנת. אני קורא למקבלי ההחלטות לעצור את ההחלטה, לצאת לבניה של 8,000 יחידות דיור בשטח המזרחי למסלול בשדה דב ובתקופת הבניה שכנראה תחל בעוד 4-5 שנים ותסתיים בעוד 10-13 שנים, לטפל בחלופה ראויה לתושבי אילת ותייריה".

צילום: פוטו סנטוס
צילום: פוטו סנטוס
צילום: פוטו סנטוס
צילום: פוטו סנטוס
צילום: פוטו סנטוס
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח