חדשות הארץמבזקיםתנועה ותחבורה

תושבי אילת יפגינו מחר כנגד סגירת שדה דב

אלפי תושבי אילת ביניהם חולים, סטודנטים, עובדי מערכת החינוך באילת, עובדי העירייה, הנמל, בית החולים "יוספטל", שדה התעופה באילת, עובדי חברת ארקיע, כיבוי אש, מקורות, קצא"א, נציגות עובדים מבתי המלון, ארגוני נשים ותנועות נוער יפגינו מחר כנגד סגירת שדה דב. ״שדה דב הוא התחנה המרכזית שלנו והמטוסים הם האוטובוסים שלנו. אם יסגרו לנו את שדה דב, לא ניתן לפתוח את שדה רמון״ מבטיחים ראש העיר אילת והתושבים וקוראים לראש הממשלה לדחות את סגירת שדה דב עד להצבת חלופה ראויה בתל-אביב או על אי מולה.

צילום: חדשות MivzakLive

מחר (חמישי) בשעה 15:00 תיערך כאמור הפגנת מחאה של תושבי אילת כנגד סגירת שדה דב, שעתיד להיסגר על פי החלטת הממשלה ביולי 2019 זאת לאחר שסגירתו נדחתה כבר ארבע פעמים בזכות מאבק עיקש וצודק שמוביל ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי. ״ההפגנה מחר היא הפעולה הציבורית הראשונה בשרשרת של פעולות חריפות שתהיינה עד שנסגור לחלוטין את העיר כולל את שדה התעופה אילת רמון״ אומר ראש עיריית אילת ומוסיף: ״אנו נאבקים במאבק צודק ומוסרי על חייה של העיר ולא נאפשר לאיש לחסל את העיר ולפגוע בתושביה. ההחלטה לסגור את שדה דב המשמש כתחנה הציבורית שלנו מבלי לתת לנו חלופה ראויה היא החלטה רעה ומרשעת הסובלת מזחיחות ואכזריות לא מובנת. אני קורא למקבלי ההחלטות בירושלים לעצור את ההחלטה, לצאת לבניה של 8,000 יחידות דיור בשטח המזרחי למסלול בשדה דב ובתקופת הבניה שכנראה תחל בעוד 4-5 שנים ותסתיים בעוד 10-13 שנים, לטפל בחלופה ראויה לתושבי אילת ותייריה. כמו כן אני קורא לגורמים באוצר ובמשרד ראש הממשלה ליישם את ההחלטות הקשורות לפיתוח העיר שכבר אושרו ע״י שר האוצר וראש הממשלה, ביניהן: תכנית אסטרטגית, הסכם גג, רכבת לאילת, סיוע לצמצום יוקר המחיה באילת, סיוע למערכת הבריאות ועוד, ולהפסיק להתחשבן עם צרכי העיר רק משום המאבק הלגיטימי בשדה דב״.

נמל התעופה באילת. צילום: חדשות MivzakLive
נמל התעופה באילת. צילום: חדשות MivzakLive

כחלק מההפגנה ישבשו תושבי העיר את התנועה כבר משדה התעופה ולאורך ציר התיירות המרכזי עד לרחבת מלון קלאב הוטל שם תיפתח מחר הלאומיאדה בה צפויים להשתתף מעל ל – 2,000 חברי ליכוד, ביניהם שרים וחברי כנסת. כאמור קוראים ראש העיר אילת ותושביה לראש הממשלה, לאמץ את התוכנית המוצעת, לצמצם את שדה דב למסלול אחד במערב עם טרמינל קטן כאשר את שיווק קרקעות השדה לנדל"ן ניתן להתחיל ממזרח למערב ובזמן הזה לקדם פתרון אמיתי בתל אביב או על אי מולה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button