מבזקיםמשפטי/פלילי

"שוטר שמסר הצהרת שקר בבית המשפט לא יוכל להמשיך בתפקידו"

לאחרונה עלתה לאתר נציבות מייצגי המדינה בערכאות תמצית החלטה בעניין תלונה אשר הוגשה ע"י סנגור, במסגרתה התלונן כנגד טוען מעצרים שמסר הצהרת שקר בבית המשפט. לדברי הסנגור, על פי החלטה קודמת של בית המשפט, מעצר מרשו עתיד היה להסתיים בשעה 12:00, אך עד השעה 12:24 לא הוגשה או נרשמה בקשה להארכת מעצר. למרות זאת, טוען המעצרים טען בבית המשפט כי הבקשה להארכת מעצר הוגשה סמוך לשעה 10:00 בבוקר .

בהתייחסות גורמי הפיקוד באגף החקירות במשטרה נמסר כי בעקבות פניית הנציבות מונה קצין בודק לבחון את התלונה. ממסקנות הקצין הבודק עלה, כי הנילון שגה בעת שמסר את הדברים בביטחון מלא וזאת מבלי שבדק את הנתון. עוד נקבע כי הטוען התרשל כאשר לא נכח בדיון הארכת המעצר בטרם הסתיים מועד המעצר. נוכח האמור קבע הקצין הבודק כי כנגד הנילון יינקט צעד משמעתי מסוג "הערת מפקד" שעניינה התרשלות במילוי תפקיד.

אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה). צילום: חדשות MivzakLive

בהחלטתו קבע הנציב כי התלונה מוצדקת. "מעצרו של העצור היה עתיד להסתיים ביום 15 ביולי 2018 בשעה .12:00 אין חולק, כי במועד זה לא הוגשה בקשת מעצר כמצוות החוק. חרף זאת, טוען המעצרים מסר במהלך הדיון בבית המשפט, כי הבקשה הוגשה בסביבות השעה 10:00. משמעות הדבר היא כי טוען המעצרים מסר מידע כוזב לערכאת בית המשפט ופעל בניגוד להנחיית משטרת ישראל. דברים אלה מקבלים משנה תוקף וחומרה עת עולה מהם, כי נוכח התנהלותו של טוען המעצרים, העצור שהה, הלכה למעשה, במעצר בלתי חוקי בעליל. כמו כן, מהמסמכים שהובאו בפני הנציב עלה, כי טופס "הבקשה" שהוגש כאמור בשעות הצהרים היה ריק מתוכן והרושם הכללי שעלה מבקשה זו הוא כי למעשה מדובר בבקשה הבאה למלא "משבצת" שאמורה להציג תצוגת "תקינות" שאיננה", נכתב בתמצית שהועלתה לאתר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנציב מצא להמליץ בפני ניצב גדי סיסו, ראש אגף חקירות ומודיעין, לשקול להעביר את טוען המעצרים מתפקידו כטוען מעצרים בבית המשפט. בהחלטתו קבע הנציב, כי שוטר במשטרת ישראל, ובוודאי שוטר המייצג את המדינה בערכאות בתפקיד טוען מעצרים, אינו יכול להמשיך בתפקידו זה לאחר שכשל במסירת הצהרת שקר בבית המשפט.

תמצית ההחלטה
Back to top button