חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

הקטינים בשב"כ לא הובאו לדיון – עורכי הדין יצאו במחאה מהאולם

עורכי דינם של הקטינים העצורים בשב"כ יצאו היום (רביעי) מאולם הדיונים בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד במחאה על כך שהקטינים אינם הובאו לדיון.

עורכי הדין חי הבר ואמיר ברכה אשר מייצגים מטעם ארגון חוננו את הקטינים סרבו לקיים את הדיון בערר שהוגש עד שהקטינים יובאו מחדר החקירות לאולם הדיונים.

באולם הדיונים נשארו השופט, נציגי השב"כ והמשטרה לבדם ללא שיש ייצוג לקטינים, מחוץ לאולם המתינו משפחות הקטינים ועורכי דינם לראות כיצד יכריע שופט בימ"ש המחוזי חגי טרסי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד חי הבר מסר מחוץ לאולם "יש היום עליית מדרגה חדשה. אנחנו הגשנו ערר לבית המשפט על הארכת מעצר של בית משפט השלום, כמו שכולנו יודעים הליכי מעצר מתקיימים כאשר החשוד נמצא נוכח באולם. כאן היחידה החוקרת החליטה שהיא לא רוצה להביא אותם והיא רוצה לקיים דיון לא בנוכחותם, הדבר הזה לא נכון, אין דבר כזה אין הליך מעצר שלא בנוכחות החשוד, לכן אנחנו כל עורכי הדין קמנו ועזבנו את האולם.

אם המערכת רוצה לקיים דיונים במעמד צד אחד שתקיים, אם החשודים לא פה גם אנחנו לא פה, שיחליטו מה שיחליטו שיהיה שיח בין היחידה החוקרת לבין בית המשפט שידברו שידסקסו בניהם – אם רוצים להאריך את המעצר, רוצים לקבל את הערר, שיעשו מה שהם רוצים אנחנו לא הולכים להשתתף במשחק הזה, יש גבול לכל תעלול. אנחנו יצאנו מהאולם אנחנו מחכים שבית המשפט יודיע לנו, אנחנו נקיים דיונים אך ורק שהחשודים נמצאים נוכחים, מדובר בקטינים ללא עבר פלילי חלקם קטנים מתחת לגיל 16." הוסיף הבר.

לבסוף, שופט בימ"ש המחוזי מרכז בלוד חגי טרסי קיבל את עמדת השב"כ והמשטרה והורה על קיום דיון בערר על המעצר שלא בנוכחות הקטינים אשר לא הובאו לדיון בעניינם. עורכי דינם סרבו כאמור לקיים דיון והודיעו לבימ"ש בכתב כי הם עדיין עומדים על כך שהדיון יתקיים בנוכחות הקטינים "מאחר ולא ניתנת לעוררים זכותם הבסיסית לניהול הליך הוגן לניהול הליך הוגן, כאשר ברקע מצויות טענותיהם לחקירה לחקירה הכוללת מעשי התעללות, השפלה והפעלת אמצעים פסולים, הרי שאין ביכולת ב"כ העוררים, לבצע עבודתם כלל". כתבו עורכי הדין לבימ"ש תוך שהם מציינים שהם עומדים על ניהול הדיון בנוכחות הקטינים.

ההצהרה של עו"ד הבר ועו"ד אמיר ברכה מארגון חוננו מחוץ לאולם. צילום: ארגון חוננו

תגובה אחת

Back to top button