חדשות הארץמבזקים

הותר לפרסום: הנערים היהודים שנעצרו חשודים ברצח פלסטינית

הותר לפרסום כי בתום פעילות מודיעינית מאומצת, בתאריך ה- 30/12/18 נעצרו על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מספר חשודים במעורבות בפיגוע זריקת אבנים ממנו נהרגה עאישה ראבי, תושבת בדיא ואם לתשעה ילדים, במהלך נסיעה ברכבה ביום שישי בלילה בסמוך לישוב רחלים (12/10/18).

החשודים נעצרו בגין עבירות טרור חמורות ובכללן רצח.

החשודים הינם קטינים הלומדים בישיבת "פרי הארץ" ברחלים הסמוכה למקום האירוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביום שבת, בוקר למחרת ביצוע הפיגוע, יצאה קבוצת פעילים בנסיעה ברכב מיצהר, לישיבה ברחלים לטובת תדרוך נערים הלומדים בישיבה כיצד להיערך ולהתמודד עם חקירות השב"כ.

בשירות הביטחון הכללי הבהירו כי מעבר לאמור לעיל, כל פרטי החקירה וזהות החשודים הינם תחת צו איסור הפרסום.

עוד נמסר כי מאז תחילת המעצרים שב"כ מזהה מאמץ יזום ומתמשך מצד גורמים בעלי אינטרס להכפיש את הארגון ועובדיו וליצור דה לגיטימציה לפעילותו. ניסיון זה ראוי לגינוי ולאי שיתוף פעולה ואין בו בכדי לרפות את ידי שב"כ מהמשך פעילותו לסיכול טרור באשר הוא טרור- יהודי או פלסטיני, וזאת תחת ערכים ממלכתיים ולמען ביטחון המדינה.

יודגש כי חקירות השב"כ נעשות על פי הוראות החוק והפסיקה, נתונות לפיקוח של הפרקליטות ככל הנדרש ושל בתי המשפט וכך גם ביחס לחקירה זו.

העצורים בחקירות השב״כ מקבלים את מלוא הזכויות שלהם הם זכאים לפי החוק.

הטענות על מניעת זכויותיהם של הנחקרים בניגוד לדין, משוללות כל יסוד ומטרתן להסיט את הדיון מהחשדות החמורים בגינם נעצרו לחקירה.

במהלך השנה סיכל שירות הביטחון הכללי מאות פיגועי טרור ברחבי יהודה ושומרון בין היתר- גם פיגועי טרור יהודי.

"שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול בנחישות לסיכול טרור באשר הוא טרור." הדגישו בשב"כ.

בשעה זו החלו בבית משפט השלום בראשון לציון דיונים בעניינם של הנערים העצורים בשב"כ, בשלב זה עדיין שני נערים המנועים ממפגש עם עו"ד.

בשעה 15:00 צפויים עורכי הדין לקיים מסיבת עיתונאים בבית המשפט בה יתארו את ששמעו אמש בפגישתם הראשונה עם חלק מהנערים לאחר שבוע בו הנערים נחקרו תחת צו המונע מהם לפגוש עו"ד. "החקירה כללה הפרת זכויות קשה, ומעשים בלתי חוקיים מצד חוקרי השב"כ." נמסר מארגון חוננו.

הפגנה מחוץ לאולם בית המשפט

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח