מבזקיםפוליטי / מדיני

התנועה לאיכות השלטון: לבדוק את חובות "הבית היהודי"

"מצב אבסורדי הפוגע בקופת המדינה": התנועה לאיכות השלטון דורשת לבדוק את חובות "הבית היהודי" בטרם הענקת מימון למפלגתו החדשה של השר בנט

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לבחון את התנהלותו הכלכלית של השר בנט כיו"ר מפלגת "הבית היהודי", בטרם יקבל השר מימון בחירות למפלגתו חדשה. "מצב בו יו"ר מפלגה פורש ממנה כשלחובת המפלגה חובות רבים והיא מצויה בגירעון עמוק, אך ניתנת לו האפשרות להקים מפלגה חדשה הזוכה למימון בחירות, הוא מצב אבסורדי הפוגע בקופת המדינה, בחברי המפלגה ובציבור כולו"

ב-29.12 הודיעו שר החינוך ויו"ר מפלגת "הבית היהודי" לשעבר, ח"כ נפתלי בנט ושרת המשפטים ח"כ איילת שקד על התפלגותם ממפלגת "הבית היהודי" והקמת מפלגה חדשה בשם "הימין החדש". ע"פ פרסומים, פרש השר בנט מהמפלגה כשהיא בחובות על סך מיליוני שקלים, מהם חוב של 1.8 מיליון שקלים למדינה ועוד 272 אלף שקלים בגין קנס שהושת על המפלגה ע"י מבקר המדינה. עוד עולה מפרסומים כי דוח מבקר המדינה מבפברואר 2018 חשף שדוח ניהול החשבונות של "הבית היהודי" הוא שלילי, וקנס אותה ב-180 אלף שקלים. בתגובה לפרסומים אלו, טען השר בנט כי במהלך תקופתו במפלגה דווקא הצטמצמו החובות, אך על פי הנתונים בפרסומים, בסוף 2011 עמד גירעון המפלגה על 17 מיליון שקלים ואילו כיום מדובר על גירעון המתקרב ל-30 מיליון שקלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
השר נפתלי בנט. צילום: הבית היהודי בפייסבוק

נראה כי הפרקטיקה של חריגה מהחוקים וההוראות לעניין מימון הבחירות הפכה לנוהג אצל יו"ר המפלגה לשעבר, השר בנט. עיון בהיסטוריה של דוחות מבקר המדינה לעניין מימון הבחירות מגלה כי בשנת 2015 נקנס בנט בסכום של 30 אלף שקלים בגלל חריגות כספיות בפריימריז, ובשנת 2013 נקנס בסכום של 65 אלף שקלים בשל עבירה על חוק מימון המפלגות בפריימריז .

מצב בו יו"ר מפלגה פורש ממנה כאשר לחובת המפלגה חובות רבים והיא מצויה בגירעון עמוק, ולעומת זאת ניתנת לו האפשרות להקים מפלגה חדשה הזוכה למימון בחירות של מפלגה חדשה ואף למקדמה שתעמוד על סך של 3.5 מיליון שקלים – הוא מצב אבסורדי הפוגע הן בקופת המדינה, הן בחברי המפלגה והן בציבור כולו.

על כן התנועה מבקשת ממבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה לערוך בדיקה יסודית של הפרשה כולה, כולל בחינה של הסנקציות האפשריות על מנת למנוע המשך התנהלות כלכלית לקויה, לכאורה, של השר בנט, הפוגעת בציבור כולו.

תגובה אחת

  1. דחיל אללה שלכם הבנט הזה פותח סטארטאפ ותך שבועיים מחסל את החוב של ה-30 מיליון, מה אתם נטפלים אליו? אותו דבר עם החינוך והבטחון תנו לו שבועיים להיות שר בטחון וכל הבעיות מאחורינו. ועןוד דבר הילדה הזו ממשרד המש]פטים תעשה מחר חוק חדש שיחלץ אותם מהקלחת או לחיךופין תמנה את השופטים המתאימים עם השקפת עולם ימנית.

Back to top button