אינטרנטמבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בקריאה ראשונה: חוק סינון אתרים (חוק הפורנו)

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת סינון אתרים (חוק הפורנו – להגנה על קטינים מפני תכנים פוגעניים באינטרנט), של חברי הכנסת שולי מועלם רפאלי, מכלוף מיקי זוהר וקבוצת חברי כנסת.

כדי להגביר את המודעות לסכנות הנשקפות מהשימוש באינטרנט ומהחשיפה לאתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים, בעיקר לילדים ובני נוער, מוצע לחייב את ספק הגישה לאינטרנט לשלוח לכל מנוייו, בדרך אלקטרונית, הודעה בדבר זכותם לקבל ממנו שירות יעיל לסינון של אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט. שירות הסינון יסופק באמצעות תוכנה שהמנוי יוכל להתקין בציוד הקצה שברשותו.

מוצע לקבוע כי בהודעת ספק הגישה לאינטרנט יתבקש כל מנוי לבחור אם הוא מעונין לקבל את שירות הסינון עם קוד גישה או ללא קוד גישה או אם אינו מעוניין בשירות הסינון. תשובת המנוי תישלח לספק הגישה באינטרנט באופן שיאפשר את זיהוי המשיב כמי שמשלם עבור שירות הגישה לאינטרנט, שכן על פי רוב מי שמשלם עבור השירות הוא בגיר. מנוי שלא ישיב להודעה יקבל מהספק הודעה נוספת, ואם גם עליה לא ישיב – תישלח לו הודעה נוספת. מנוי שהודיע כי אינו מעוניין בשירות הסינון, יקבל מהספק תזכורת אחת לשלושה חודשים לפחות בדבר האפשרות לקבל את שירות הסינון בכל עת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שירות הסינון יינתן למנויים שיבקשו זאת ללא עלות נוספת על התשלום בעד שירות הגישה לאינטרנט שמספק הספק. עם זאת, מוצע לקבוע כי ספק גישה לאינטרנט יקבל מאוצר המדינה סכום שלא יעלה על 2 שקלים חדשים בעד כל מנוי שקיבל ממנו את שירות הסינון, ובלבד שהסכום הכולל מדי שנה לא יעלה על 5 מיליון שקלים חדשים. המימון מאת המדינה יהיה לתקופה של עשר שנים מיום תחילת ההסדר המוצע.

כדי להגן על פרטיות הגולשים באינטרנט, מוצע להטיל על ספקי הגישה לאינטרנט ועל כל מי שפועל מטעמם חובת סודיות לעניין השימוש במידע המגיע לידיעתם עקב יישום הוראות ההסדר המוצע.

ח"כ מועלם רפאלי: "לאחר עבודה של חודשים רבים בסופם הגענו להסכמות עם הגורמים השונים בנוגע לנוסח החוק, אסור שנאבד את הכל משום שהכנסת מתפזרת. לכן ח"כ מיקי זהר ואני ראינו חשיבות רבה בהעברת החוק בקריאה ראשונה כדי להשיג דין רציפות לכנסת הבאה ואז בתחילת המושב הראשון להעבירו בקריאה שנייה ושלישית. המציאות הקיימת כיום החושפת ילדים ובני נוער לתכנים פורנוגרפיים הפוגעים בהם, מחייבת שנפעל באופן מידי."

18 תמכו 12 התנגדו.

Back to top button