בריאותטכנולוגיהמבזקים

כשטכנולוגיה וחדשנות פוגשות רפואה

חברי הנהלת הרשות לחדשנות בישראל בקרו במרכז הרפואי סורוקה וקידמו שיתופי פעולה שביניהם הקמת מעבדת סייבר רפואית בבית החולים

נציגי סורוקה, ד"ר שלומי קודש, סקר בפניהם את פעילות החדשנות הנעשית בבית החולים, פרופ' ויקטור נובק, מנהל הרשות למחקרים קליניים סקר את פעילות המחקר הענפה שמוביל המרכז הרפואי סורוקה.

בפגישה נדונו שיתופי פעולה ואפשרות לקידום החדשנות בתחום הרפואי והביו-רפואי יחד עם פארק הייטק ואוניברסיטת בן-גוריון בעיר באר-שבע, ופתיחת מרכזים חדשים בסורוקה, שבהם בניין המחקר ומעבדה לאומית לסייבר רפואי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במפגש תוארו תהליכים שמבוצעים בסורוקה יחד עם המכון הישראלי לחדשנות למיפוי אתגרים לעבודת הצוות הרפואי והצגתם לחברות סטארט-אפ, כמו: אירוע האקתון שנערך לראשונה בבית חולים בישראל בשיתוף חברות, נציגי אקדמיה, עובדי פארק היי טק והצוותים הרפואיים ותחרות אתגרים בין מחלקתית ומציאת פתרונות בעבורם.

באשר לאתגר הסייבר הרפואי – בימים אלו, הנהלת סורוקה עומלת ביחד עם מטה הסייבר הלאומי על הקמת מעבדה להגנה בפני איומי סייבר רפואי. המעבדה תעסוק, בין היתר, בפיתוח טכנולוגיות להגנה על ציוד רפואי, לניטור פעילות לא מורשית ולהגנה בפני איומים על מערכות רפואיות ובסיסי מידע גדולים, ותכלול פיתוח מתודולוגיות הגנה, בדיקת מוצרים, פרוטוקולים ושיטות ומחקר אקדמי.

ירדן נבו, המשנה למנהל המרכז הרפואי סורוקה: ״סורוקה הוא מרכז רפואי אוניברסיטאי המוביל תהליכי חדשנות ומחקר מהמתקדמים בישראל. סורוקה לקח על עצמו אתגר של פיתוח פתרונות לצרכי רפואה ברמה בין-לאומית, ופיתוח של ידע וטכנולוגיה רפואית במענה לצרכים רפואיים טיפוליים. המרכז הרפואי יוזם פרויקטים מגוונים בתחומים שונים כדי לתת מענה לצרכים השונים של המטופל. מטרת פרויקטים אלו היא לשלב את כלל הגופים הרלוונטיים בתהליכי החדשנות המפותחים בסורוקה ולקחת חלק בעיצובו של בית חולים חכם וחדשני המחובר לצרכי השטח".

צילום: דוברות סורוקה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח