חדשות הארץמבזקים

ליברמן סייר בחאן אל-אחמר: "מי שנכנע לטרור הוא לא שייך לימין"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, סייר הבוקר (שלישי) באזור חאן אל-אחמר.

ליברמן אמר במהלך הסיור, "פה מאחורינו אנחנו רואים את המאחז הבלתי חוקי חאן אל-אחמר. מאחז שלמעשה מסמל את ההשתלטות של הרשות הפלסטינית על קרקעות המדינה. בלילה בין ה- 20 ל-21 באוקטובר 2018, היינו אמורים לפנות את כל המאחז הזה. בלילה בין מוצ"ש ליום ראשון ב-19 באוקטובר, קיבלתי מכתב מרה"מ עם הוראה לעכב את פינוי חאן אל-אחמר. ב-21 באוקטובר התכנס הקבינט ובסוף הדיון הוחלט שדוחים את הפינוי במספר שבועות ובכל מקרה עד סוף השנה חאן אל-אחמר יפונה. אנחנו היום ב-1 בינואר 2019, עברו מאז ה-19 באוקטובר כבר כחודשיים וחצי ואף אחד לא מתכוון לפנות את חאן אל-אחמר. היום גם שמעתי שרה"מ מתחיל עם המתנות לחג המולד לחמאס. היום אמורה להתקבל החלטה על הגדלת מרחב הדייג ברצועה. בסוף השבוע אמורים להעביר עוד 15 מיליון דולר לחמאס. לכן, מי שנכנע לטרור הוא לא שייך לימין, הוא ימין רק בדיבורים, ימין מזוייף. הימין האמיתי היחידי זאת "ישראל ביתנו". אנחנו דבקים בעקרונות ולא נדבקים לכסאות."

עוד הוסיף, "התושבים כאן בחאן אל-אחמר רוצים להתפנות. הסיבה שהם לא מתפנים, זה כי הם קיבלו איומים מהרשות הפלסטינית, שמי שיתפנה ייחשב כבוגד, ולכן הם לא מתפנים, רק מהפחד מפני הרשות הפלסטינית. גם פה אנחנו רואים כניעה של הממשלה לטרור.
באתי להזכיר לרה"מ שיש החלטת הקבינט – עד סוף השנה לפנות את חאן אל-אחמר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מ-1988 קיים המאחז. אף אחד לא טיפל בזה עד כניסתי למשרד הביטחון. כמו שביטלו ברגע האחרון את הפינוי של חאן אל-אחמר, ככה קיבלתי גם הוראה לעכב את הפינוי בהר חברון. אתם בוודאי זוכרים גם בהר חברון יש מאחז דומה לזה בסוסיא. מאחז בלתי חוקי המפריד בין החפירות לבין היישוב עצמו. ניסיתי לפנות גם בסוסיא ולמרות אפשרות והכשר של בג"ץ גם שם למעשה רה"מ מנע פינוי של אותו מאחז בלתי חוקי."

צילום: דוברות ישראל ביתנו
צילום: דוברות ישראל ביתנו
צילום: דוברות ישראל ביתנו
צילום: דוברות ישראל ביתנו
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח