חדשות הארץמבזקים

ריבלין: "בלעדי שומרי הסף אין לנו מדינה, לא דמוקרטיה ולא חברה"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין חתם היום שני, כ"ג טבת, 31 בדצמבר, את ועידת התחזיות 2019 של עיתון "כלכליסט" בשיחה עם צבי זרחיה.

לשאלה באשר להגנה על שומרי הסף אמר הנשיא: "הגנו על שומרי הסף במשך 70 שנים למרות מחלוקות קשות ונמשיך להגן עליהם כולנו- כל נבחרי הציבור- כי בלעדיהם אין לנו מדינה אין לנו דמוקרטיה ואין לנו חברה נפלאה כפי שהקמנו."

בהתייחסו לסיכום הכלכלי של 2018 אמר הנשיא: "2018 הייתה שנה מוצלחת וללא זעזועים מיוחדים. אל שנת 2019 אנחנו צריכים להיכנס במשנה זהירות. ב-2018 נמצאנו בצמיחה אבל הגרעון הוא 3.5. זו לא קטסטרופה אבל כאמור, זה בשנה ללא זעזועים מיוחדים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא הדגיש ואמר: "אנחנו כבר כיום מפתחים פה שתי כלכלות ואנשים חיצוניים- לא יכולים לגמור את החודש. אנחנו יוצרים פערים שגדלים ויכולים להשפיע על כולנו."

בהתייחס לדו״ח נתוני העוני שפרסם היום הביטוח הלאומי אמר הנשיא: "עלינו להקשיב לביטוח הלאומי, אבל גם על הביטוח הלאומי לשים לב לדרך בה הוא מציג את הנתונים ולשים לב שלא תווצר הגזמה שתיצור זעזוע ומשבר. הגענו להישגים אדירים בכלכלתינו ואני מסתכל בתקווה ובגאווה רבה על המערכת שיצרנו כאן בשבעים השנים שחלפו."

צילום: מארק ניימן/לע"מ
Back to top button